Amazon se extinde pe segmentul supermarketurilor

După o perioadă în care businessul Amazon s-a limitat în mare parte la vânzările online din cauza pandemiei, compania anunță noi concepte de magazine fizice, unele mai aproape de locațiile tradiționale. Amazon se extinde pe segmentul supermarketurilor

Informațiile Retail Detail arată că la Chicago și Los Angeles, Amazon construiește un concept de magazin care va avea inclusiv zone pentru luat masa, dar și un centru de distribuție extrem de automatizat. Deși conceptul încă nu are un nume, planurile Amazon vorbesc despre două astfel de locații.

Pe de altă parte, două locații din California, care au fost inițial gândite ca supermarketuri, sunt transformate acum în centre de distribuție ca urmare a cererilor foarte mari venite în online. În perioada pandemiei, serviciul de livrare online AmazonFresh a fost luat cu asalt, prin urmare compania investește în noi hub-uri de distribuție chiar dacă, pentru moment, acest lucru înseamnă sacrificarea unor viitoare magazine fizice.

Între planurile de extindere se regăsește și formatul Amazon Go, și, potrivit datelor Retail Detail, compania celui mai bogat om din lume, Jeff Bezos, intenționează să deschidă cel puțin șase supermarketuri fizice în Statele Unite în viitorul apropiat.

Amazon Go, concept dezvoltat în jurul nevoilor pe care le au angajații din marile orașe în pauzele de masă, a fost deja dezvoltat și într-un format mai mare -  Go Grocery. Prima locație a fost deja deschisă la Washington, dar există planuri pentru încă două în aceeași regiune. Interesant este că în zona în care se extinde rețeaua se află și supermarket Whole Foods, tot proprietate Amazon.

Mai mult, informațiile Retail Detail susțin că Amazon va deschide în proximitatea magazinelor mai multe birouri ale companiei.

În vreme ce mulți dintre retailerii non-alimentari au trebuit să închidă magazinele fizice, Amazon a angajat aproximativ 175.000 de persoane de la începutul pandemiei.

Veniturile companiei ar urma să fie mai mari în trimestrul II, estimarea fiind de 28%, până la 81 de miliarde de dolari, ceea ce s-ar traduce, în mod normal, într-un profit operațional de circa 4 miliarde de dolari. Cu toate acestea, profitul poate fi anulat de cheltuielile necesare implementării măsurilor de securitate și prevenție împotriva coronavirusului care, potrivit Reuters, vor depăși suma de patru miliarde de dolari.

 

 

Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Gigantul Amazon continuă să închidă din magazinele Amazon Go, la cinci ani de la lansarea tehnologiei Just Walk Out, pe care acum retailerul...
Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Gigantul online Amazon intenționează să investească sume importante în divizia de magazine fizice, care operează sub brandul Amazon Fresh,...
Amazon oprește expansiunea conceptului Fresh în Marea Britanie
Amazon oprește expansiunea conceptului Fresh în Marea Britanie
Amazon a decis să oprească expansiunea rețelei de magazine Fresh în Marea Britanie, în contextul în care vânzările înregistrate de aceste...
Amazon ia în calcul livrarea de alimente pentru alte supermarketuri
Amazon ia în calcul livrarea de alimente pentru alte supermarketuri
Începând de anul viitor, gigantul Amazon plănuiește să livreze alimente pentru alte lanțuri de supermarketuri, atât în Europa continentală,...