Amazon pregătește lansarea în Polonia
Liderul comerțului online global se pregătește să lanseze Amazon.pl, astfel încât cumpărătorii din Polonia nu vor mai trebui să achiziționeze produse via Amazon Germania, au declarat oficialii companiei.
”Amazon este alături de clienții polonezi de mulți ani, sprijinind în același timp antreprenorii din Polonia care vând produse pe platformele noastre din Europa. Etapa următoare este lansarea ofertei noastre complete în Polonia și acum a venit timpul să facem acest pas. Ne bucurăm că vom întări poziția companiilor poloneze, investind în servicii și instrumente care le vor ajuta să crească. Suntem convinși că vom câștiga încrederea consumatorilor polonezi prin prețuri accesibile, livrare rapidă și o gamă foarte largă de articole”, a afirmat Alex Ootes, vice-președinte Amazon pentru expansiunea pe piețele europene.
Compania este prezentă pe piața poloneză din 2014, cu nouă centre logistice, dar clienții polonezi plasau comenzi pe site-urile europene ale companiei, ceea ce creștea costurile de livrare.
Camera Americană de Comerț a anunțat anul trecut că Amazon este cel de-al treilea investitor american în Polonia, dar primul în topul celor mai mari angajatori, având 18.000 de angajați în nouă centre logistice, plus două companii de web services.
Peste 50% din produsele comercializate de Amazon provin de la parteneri, iar lansarea Amazon.pl va da posibilitatea antreprenorilor polonezi să atingă circa 300 de milioane de clienți din toată lumea, în 200 de țări. În prezent, peste 1,7 milioane de firme mici și mijlocii își vând produsele pe această platformă.
Pe piața poloneză, Allegro este platforma dominantă de e-commerce, iar acțiunile acesteia au scăzut cu 7% ca urmare a anunțului Amazon.