Achizițiile de Ziua Îndragostiților aduc optimism în rândul retailerilor
Retailerii sunt optimiști cu privire la Ziua Îndrăgostiților, având în vedere semnele de revenire a încrederii consumatorilor, iar romanticii sunt dornici să creeze experiențe memorabile și să își arate dragostea și afecțiunea, potrivit experților de la Euromonitor International.
Economia globală rămâne într-o perioadă de creștere lentă și inflație ridicată, cu presiuni continue asupra energiei, o piață a muncii tensionată, riscuri geopolitice și o resetare a globalizării. Analiștii Euromonitor spun că această „furtună perfectă” de provocări și incertitudini continuă să aibă un impact asupra cererii și cheltuielilor discreționare pentru consumatorii de lux și online, inclusiv cei care cumpără cadouri, experiențe, alcool și ciocolată pentru ocazii speciale, dar există motive întemeiate pentru care retailerii rămân încrezători.
Vinul și băuturile spirtoase sunt încă populare pentru ocazii speciale, dar nu și în rândul tinerilor
„Vinul are încă un aer romantic. Vinul roșu, cu poziționarea sa ideală alături de mesele sofisticate, și vinul spumant, legat de sărbători, sunt deosebit de importante, deoarece nu sunt oferite doar drept cadouri, ci sunt și consumate în ziua respectivă”, declară Matthew Barry, Director de Informații Produse Alimentare și Băuturi în cadrul Euromonitor International.
Dar atractivitatea vinului scade în rândul generației tinere, pentru că mulți nu beau sau preferă băuturile gata preparate (RTD) și băuturile spirtoase. De asemenea, aceștia se află în mai puține relații pe termen lung și suficient de serioase pentru a simți să facă ceva important de Ziua Îndrăgostiților. Consumatorii cumpără în continuare ceva special pentru această zi, dar pentru prieteni, membri ai familiei și animale de companie.
Ciocolata, veșnic populară și preferată de consumatori
„Au trecut vremurile în care Ziua Îndrăgostiților era destinată doar cuplurilor. În prezent, mai mult de jumătate dintre americani sunt fie singuri, fie divorțați, fie văduvi, iar la nivel global această cifră este de 53%. În viitor, se așteaptă să rămână așa, ceea ce înseamnă mai multe oportunități de selfcare”, explică Carl Quash III, Head of Packaged Foods and Snacks în cadrul Euromonitor International.
Există însă și modificări la nivel de comportament de achiziție din cauza prețurilor mai mari.
„Având în vedere că prețurile ridicate contribuie la criza actuală a costului vieții, mulți consumatori și-au raționalizat cheltuielile în timpul sărbătorii de Valentine's Day din 2023. Dar acum consumatorii au un sentiment ceva mai pozitiv în ceea ce privește economia, se așteaptă ca sărbătoarea de Valentine's Day din 2024 să fie una mai bună pentru retaileri decât în anul precedent”, declară Bob Hoyler, Industry Manager for Retail and eCommerce în cadrul Euromonitor International.