6 din 10 români folosesc telefonul mobil la cumpărături în magazinele fizice
Fie că este vorba despre plata cumpărăturilor, accesarea cardului de fidelitate sau verificarea ofertelor din aplicația retailerului, 6 din 10 români folosesc telefonul mobil la cumpărături în magazinele fizice, potrivit datelor Consumer Trends.Live realizat de MKOR.
Concret, 23% dintre persoanele chestionate au spus că folosesc aplicația retailerului, 18% accesează cardul de loialitate, 18% fac plata cu ajutorul telefonului și 14% folosesc voucherele și codurile promoționale digitale.
În ceea ce privește tehnologiile digitale cele mai folosite de consumatorii din România, acestea pot fi împărțite în 5 categorii:
- Tehnologii de tip self-service: plăți contactless, sisteme self-checkout, plăți cu telefonul mobil
- Aplicații mobile
- Aplicații pentru informare: aplicații pentru scanarea codului de bare, coduri QR
- Ecrane și etichete digitale: aplicații și instrumente care permit căutarea produselor sau verificarea informațiilor
- Tehnologii imersive: AR, VR, oglinzi digitale
9 din 10 consumatori interacționează cu tehnologii digitale când fac cumpărături
Conform datelor Consumer Trends.Live, consumatorii români interacționează cu tehnologiile digitale la cumpărături, atât în magazinele fizice, cât și în cele online. 84% dintre români au întâlnit tehnologii digitale la cumpărături și, în medie, aceștia întâlnesc 1.9 tehnologii digitale. Cu cât sunt expuși la mai multe astfel de tehnologii, cu atât este mai probabil să le integreze în experiența de cumpărături.
Drept urmare, aproape 9 din 10 români (86%) interacționează cu tehnologiile digitale în timpul sesiunilor de cumpărături, folosind, în medie, 1.2 tehnologii digitale diferite în acest timp. Iar majoritatea (76%) au declarat că este probabil să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care le oferă.
Cine este consumatorul digital din România în 2022?
Consumatorul digital din România în 2022 e mai degrabă bărbat, face parte din generația Millennials (38 ani) și are un venit individual mediu de 3.955 lei. Acesta folosește cel mai des telefonul mobil la cumpărăturile din magazinele fizice și efectuează, în medie, 5,3 acțiuni diferite cu ajutorul acestuia. Comparativ, consumatorii mai în vârstă (42 ani) folosesc telefonul mobil la cumpărături pentru a face o singură acțiune.
Consumatorul digital preferă să interacționeze cu tehnologiile digitale mai des: utilizează 6 tehnologii digitale diferite din cele pe care le întâlnește, comparativ cu persoanele mai în vârstă (doar 1,2).
Top retaileri digitali din România în 2022
3 din 7 mărci din Topul Experiențelor Digitale în Retailul din România sunt branduri autohtone. Acestea sunt apreciate de consumatorii autohtoni pentru experiențele digitale pe care le oferă. Consumatorii apreciază retailerii din top 7 branduri digitale pentru că le pun la dispoziție tehnologiile pe care le folosesc cel mai des la cumpărături, precum tehnologiile de tip self-service, aplicațiile mobile, ecranele și etichetele digitale și tehnologiile imersive.
Ce așteptări au românii de la „magazinul viitorului”?
Românii își doresc ca Magazinul Viitorului să le ofere o experiență completă, care îmbină facilitățile de bază, precum calitate și transparență, cu tehnologiile digitale și experiențele futuriste, precum tehnologiile imersive AR, VR, 3D sau metaverse.
Metodologie: Datele sunt extrase din Consumer Trends.Live, primul studiu de piață complet digital, care oferă acces la informații și tendințe în timp real privind consumatorii din România, la nivel de industrie.
• Eșantion: N=6.043 respondenți, reprezentativ la nivel național după sex, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, max. eroare +/-1,6%
• Target: populație generală, 18-65 ani
• Metodă de cercetare: sondaj (CAWI)
• Instrument de cercetare: chestionar
• Abordare: online, prin panelul propiu MKOR
• Perioada: ianuarie – iunie 2022
• Raportarea datelor: dashboard interactiv, online
Consumer Trends.Live, proiectul de cercetare de piață 100% digital marca MKOR, este un instrument complet de market intelligence și singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent de schimbările la nivel macro.