Orkla Foods România intră pe segmentul produselor plant based

Orkla Foods România, parte a grupului norvegian Orkla, a lansat pe piața locală brandul Naturli'. Prin această mișcare, producătorul intră pe piața produselor din plante, un segment aflat pe o pantă ascendentă în ultima perioadă, atât pe plan internațional, cât și local. Orkla Foods România intră pe segmentul produselor plant based

Portofoliul Naturli' disponibil pe piața locală cuprinde, pentru început, 17 produse: 3 tartinabile (Naturli’ Vegan Spreadable, Naturli’ Vegan Block și Naturli’ Fruitable), 6 alternative vegetale pentru lapte (din migdale, din migdale neînduclit, din ovăz, din orez, din soia și Barista) ; 2 pizza vegane (Naturli’ Capriciossa și Naturli’ Mexicana) și 6 produse în zona de alternative vegetale pentru carne (burgeri vegetali, tocată vegetală, tocată vegetală modelabilă, schnitzel vegetal, falafel și chifteluțe vegetale). La nivel internațional, portofoliul este mai vast, fiind disponibile și alte sortimente precum înghețată, iaurt sau băuturi din mazăre. 

”Naturli’ este un brand Orkla din 1988, fiind unul dintre primele branduri Plant Based din lume. Este cunoscut la nivel internațional ca un lider în produsele pe bază de plante. Ar fi păcat să nu oferim consumatorilor din România șansa de a alege mâncare delicioasă și de a salva Planeta. Consumatorii de azi sunt mai atenți la ce se întâmplă în jurul lor. În plus, evoluția din alte piețe arată spectaculos pentru Naturli'. În Danemarca, de exemplu, estimările de vânzări pe primul an pentru Tocata Vegetală s-au epuizat în 2 luni. Există o cerere crescută pentru alternativele vegane delicioase. Sunt din ce în ce mai multe produse plant based pe piață, însă nu toate reușesc să bifeze la capitolul gust. Pentru Naturli gustul e o prioritate și poate de aceea este un brand atât de iubit în toată lumea”, a declarat Carmen Pătru, Innovation Manager, Orkla Foods România.

Prin această lansare, Orkla Foods intră în competiție directă cu Salconserv Food, business deținut de oamenii de afaceri Raul Ciurtin și Eberhart Răducanu. Cei doi antreprenori au investit trei milioane de euro în lansarea brandului Verdino, producția fiind demarată la finalul anului 2018. Verdino conţine o gamă cu peste 30 de produse, toate pe bază de proteină de mazăre, care substituie carnea.

 Brandul Naturli’ este disponibil în 18 țări, inclusiv România. ”Este un brand care a plecat din Danemarca și este bine stabilit în spațiul scandinav. Acum, în plină expansiune, pe lângă țările din Europa, a reușit să cucerească SUA, Canada, Australia și Noua Zeelandă”, a mai precizat Carmen Pătru.

Pe piața locală produsele au fost listate în rețeaua Kaufland și selectiv în rețeaua Mega Image, distribuția urmând să fie extinsă în perioda următoare. 

În România, Orkla este prezentă din anul 2002, cu un portofoliu de mărci locale dezvoltat în principal prin achiziția mai multor companii românești, de-a lungul celor 15 ani: Topway, Ardealul, Royal Brinkers, Food Distribution Services sau Hame România. Anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri de 238,6 milioane de lei, iar profitul net a fost de 6,03 milioane de lei.

Verdino investește 4 milioane de euro în producția și dezvoltarea unei noi game
Verdino investește 4 milioane de euro în producția și dezvoltarea unei noi game
Verdino a anunțat recent investiții de 4 milioane de euro în dezvoltarea brandurilor din portofoliu (Verdino, Unfished și Green Course) și a...
Plant-based, era unei noi generații de produse
Plant-based, era unei noi generații de produse
Chiar dacă pentru mulți consumatori carnea și lactatele reprezintă alimente de bază, tiparele de consum sunt în schimbare și producătorii fac...
Transfer de business și focus pe exporturile de alternative vegetale, pariul Verdino Green Foods
Transfer de business și focus pe exporturile de alternative vegetale, pariul Verdino Green Foods
După trei ani în care companiile fondate de antreprenorul român Raul Ciurtin au dezvoltat alternative vegetale la produsele din carne sau pește,...
Manuela Banu, Orkla Foods: Ne-am păstrat direcțiile de dezvoltare. Contextul ne-a permis să conducem afacerea mult mai eficient
Manuela Banu, Orkla Foods: Ne-am păstrat direcțiile de dezvoltare. Contextul ne-a permis să conducem afacerea mult mai eficient
Deși un an cu multe provocări, 2020 a adus pentru Orkla Foods România un avans single digit la nivel de vânzări, fiind marcat de priorități ca...