FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Mondelēz va redeschide una dintre fabricile din Ucraina

Mondelēz va redeschide una dintre fabricile din Ucraina

Mondelēz International își propune să redeschidă săptămâna viitoare fabrica de chipsuri aflată la periferia Kievului, potrivit informațiilor Reuters, unitate de producție închisă din cauza invaziei Rusiei în Ucraina.

Fabrica din Vyshhorod care producea marca locală de chipsuri „Lyuks” a fost afectată de bombardamentele din luna martie, iar reparațiile nu sunt în totalitate finalizate. Producătorul susține însă că acestea vor continua concomitent cu reluarea producției. Aceasta nu este singura fabrică Mondelēz din Ucraina afectată de război. Unitatea de producție din Trostyanets, în regiunea de est a Ucrainei, rămâne închisă după ce a suferit „daune semnificative”, potrivit oficialilor citați de Reuters.

Potrivit datelor financiare publicate de Mondelēz, razboiul din Ucraina va avea un impact de 200 de milioane de dolari la nivelul vânzărilor înregistrate. Și, tot din cauza războiului, valoarea proprietăților deținute în Ucraina, a echipamentelor și instalațiilor de producție s-a depreciat cu până la 75 de milioane de dolari.


Citește și: Businessul Mondelēz în T1, între creșteri ale vânzărilor și pierderi cauzate de război


Mondelēz International a raportat în primul trimestru al acestui an o creștere de 7,3% a vânzărilor pe fondul majorării de prețuri și a performanței diviziilor de ciocolată și biscuiți. Dar, totodată, profitul operațional a scăzut cu 179 de milioane de euro comparativ cu anul anterior, principalul motiv fiind războiul din Ucraina.

Cu venituri de aproximativ 28,7 miliarde de dolari în 2021, Mondelēz International are în portofoliu branduri precum biscuiții Oreo, belVita și LU, ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone, bomboanele Sour Patch Kids. Piețele emergente, din care face parte și România, generează 35% din businessul companiei.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content