Mega fuziune pe piața de research: NielsenIQ și GfK își unesc forțele

NielsenIQ și GfK, doi dintre cei mai importanți jucători din piața de research globală, au semnat un acord de fuziune. Tranzacția ar trebui să se finalizeze anul acesta sau cel mai târziu în prima parte a anului viitor și este supusă aprobării autorităților de concurență. Până la încheierea tranzacției, cele două companii vor opera independent și își păstrează strategia și planurile de creștere. Mega fuziune pe piața de research: NielsenIQ și GfK își unesc forțele

Poziția de lider a GfK în tehnologie și bunuri de folosință îndelungată în 67 de țări, combinată cu poziția de lider a NielsenIQ în măsurarea bunurilor de larg consum în 90 de țări, vor permite extinderea în industriile clienților tradiționali ale companiilor, precum și în noi segmente de piață. Fuziunea dintre NielsenIQ și GfK va reuni date complementare și active de analiză pentru a oferi o imagine cuprinzătoare asupra cheltuielilor cumpărătorilor.

Ambele companii cred cu fermitate în meritul strategic pe care îl deține această combinație și caută să extindă în continuare afacerea atât pe plan geografic, cât și pe verticală.

„GfK a traversat cu succes o transformare digitală către o creștere profitabilă și durabilă în ultimii ani. Unirea forțelor cu NielsenIQ este acum următorul pas logic pentru noi și va sprijini următoarea etapă a dezvoltării companiei noastre. Fuziunea cu NielsenIQ ne va permite să le dăm clienților noștri putere să ia decizii mai inteligente în organizațiile lor la o scară cu adevărat globală și să ne accelerăm călătoria către următorul capitol al inovației. Acest lucru ne va permite să profităm de noi oportunități semnificative de creștere”, a declarat Lars Nordmark, Chief Executive Officer interimar și Chief Financial Officer al GfK.

„În ultimul an, NielsenIQ a investit în tehnologii avansate și analiză predictivă pentru a le permite clienților noștri să aibă o înțelegere completă a consumatorilor lor. Combinând capacitățile noastre de lider de piață, ne va permite să accelerăm în continuare inovația care deservește cel mai bine baza noastră extinsă de clienți și să furnizeze o valoare semnificativă pentru toate părțile interesate. Împreună cu GfK, avem oportunitatea de a influența viitorul retailului global și al măsurării consumatorilor – unul care este rapid, agil și conectat”, a declarat Jim Peck, Președinte Executiv și Director Executiv al NielsenIQ.

Prin combinația dintre platforma Connect bazată pe cloud a NielsenIQ și tehnologiile de măsurare omnicanal și platforma gfknewron lansată recent, compania va deveni un adevărat lider pe segmentul de research. Soluțiile sale vor oferi o imagine armonizată, granulară și consecventă a comportamentului de cumpărare al consumatorilor pe canale și categorii, permițând luarea de decizii în timp real pentru a îmbunătăți performanța și creșterea businessurilor.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...

Acționarul majoritar al noii companiei va fi fondul de investiții american Advent, care anul trecut achiziționase NielsenIQ.

„Vedem un potențial extraordinar de a dezvolta mărcile puternice și platformele de ultimă generație ale celor două companii. Având în vedere capacitățile și resursele entității care va fi combinată în curând, suntem încrezători în capacitatea noastră de a construi un lider global cu adevărat în domeniul datelor de consum și retail. Bazându-ne pe amprenta noastră globală și puterea operațională, ne propunem să extindem în continuare afacerea și să avansăm la nivel de poziție pe piețele consacrate și emergente”, a declarat Chris Egan, Managing Partner Advent.

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Viitorul cash&carry este reprezentat de dezvoltarea multicanal, cu procese integrate și automatizate, consideră Adrian Ariciu, CEO METRO...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
GfK vinde panelul de consumatori către YouGov pentru 315 milioane euro
GfK vinde panelul de consumatori către YouGov pentru 315 milioane euro
După ce fuziunea dintre GfK și NielsenIQ s-a blocat pentru că nu a îndeplinit criteriile de concurență necesare pentru a fi eligibile, GfK a...