Jeff Bezos se retrage din funcția de CEO Amazon

După un an în care acțiunile Amazon au crescut cu aproape 69%, Jeff Bezos a anunțat că se retrage din cea mai înaltă funcție de conducere a companiei. Jeff Bezos se retrage din funcția de CEO Amazon

Într-o scrisoare adresată angajaților, fondatorul Amazon a anunțat că nu va mai ocupa funcția de CEO, locul său fiind preluat de Andy Jassy, în prezent șeful departamentului web, Amazon Web Services.

Jeff Bezos va rămâne totuși în cadrul companiei și va ocupa postul de director executiv, iar din toamnă se va concentra pe proiectele inovative ale Amazon.

„În acest rol, îmi voi canaliza energia și atenția către produse noi și alte inițiative aflate la început de drum. Andy va fi un lider extraordinar și beneficiază de toată încrederea mea. Această călătorie a început în urmă cu 27 de ani. Amazon era doar o idee, nici măcar nu avea nume”, a transmis Jeff Bezos în scrisoare, precizând că, fără să mai fie CEO, va avea mai mult timp și pentru compania spațială Blue Origin, pentru fundația Bezos Earth, pentru The Washington Post și celelalte pasiuni ale sale.

„Întrebarea care mi s-a pus cel mai frecvent la acea vreme a fost «Ce este internetul?» Astăzi, avem o echipă de 1,3 milioane de oameni talentați, dedicați, deservim sute de milioane de clienți și companii și suntem recunoscuți la nivel mondial drept una dintre cele mai de succes companii din lume”, a completat Bezos.

Anunțul a venit în momentul în care au fost prezentate datele financiare înregistrate la finalul anului trecut. Potrivit raportului citat de CNN, Amazon (AMZN) a înregistrat vânzări nete trimestriale de 125,6 miliarde de dolari, în creștere cu 44% față de aceeași perioadă a anului precedent și cu mult peste estimările analiștilor Wall Street de 119,7 miliarde de dolari.

Veniturile nete înregistrate în ultimul trimestru al anului trecut au atins 7,2 miliarde de dolari - aproape dublu față de 3,7 miliarde de dolari cât au prognozat analiștii și mai mult decât dublu față de veniturile raportate în aceeași perioadă din 2019. 

Rezultatele trimestriale includ și vânzările din Prime Day, care a avut loc în perioada 13-14 octombrie, după ce a fost amânată în timpul verii din cauza pandemiei. Vânzările din Prime Day, precum și cererea continuă pentru cumpărături online, pe măsură ce au crescut cazurile Covid-19, au contribuit la o creștere anuală de 40% a vânzărilor nete ale Amazonului în America de Nord, care au totalizat peste 75 de miliarde de dolari. Vânzările internaționale au crescut cu 57% la aproape 37,5 miliarde de dolari.

Totodată, veniturile generate de Amazon Web Services au crescut cu 28% la finalul anului trecut față de perioada similară din 2019, la peste 12,7 miliarde de dolari, pe care compania le-a atribuit inclusiv noilor angajamente și migrații către cloud de către companii precum JPMorgan Chase, Twitter ori Metro-Goldwyn-Mayer.

AWS a înregistrat venituri anuale de peste 45 miliarde dolari și venituri din exploatare de 13,5 miliarde dolari.

 

Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Gigantul Amazon continuă să închidă din magazinele Amazon Go, la cinci ani de la lansarea tehnologiei Just Walk Out, pe care acum retailerul...
Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Gigantul online Amazon intenționează să investească sume importante în divizia de magazine fizice, care operează sub brandul Amazon Fresh,...
Vânzările partenerilor Amazon au depășit 3,5 miliarde de dolari în Prime Day
Vânzările partenerilor Amazon au depășit 3,5 miliarde de dolari în Prime Day
Comercianții de pe marketplace-ul Amazon au înregistrat un record de vânzări cu ocazia Prime Day 2020. Evenimentul de 48 de ore cunoscut drept...
Vânzări și profit record pentru Amazon
Vânzări și profit record pentru Amazon
Amazon a generat venituri de 89 miliarde dolari și un profit de 5 miliarde dolari în trimestrul II, depășind cu mult estimările analiștilor de...