IB Cargo: Importurile din China, afectate de un nou val de Covid-19

Cazurile de infectare cu Sars-CoV-2 înregistrate în China s-au triplat și au fost impuse noi măsuri stricte de combatere a virusului care afectează inclusiv lanțurile de aprovizionare. Potrivit IB Cargo, importurile pe mare, tren și aer din Hong Kong, Shanghai, Shenzhen și Yantian vor fi afectate. IB Cargo: Importurile din China, afectate de un nou val de Covid-19

Shenzhen este deja în carantină și s-a oprit activitatea în majoritatea fabricilor și depozitelor, cu excepția celor care oferă servicii esențiale. Totodată, au fost restricționate transporturile către/dinspre Hong Kong, deoarece acest oraș a raportat luni 26.908 cazuri de Covid-19 și 249 de decese. Inclusiv transportul în comun a fost restricționat.

În Shanghai, portul este operațional, dar sunt închise mai multe centre industriale din Changchun și Jilin. Aeroportul Pudong (PVG) va fi închis pentru zborurile de pasageri, iar zborurile pe avioanele de marfă vor rămâne disponibile, însă se va reduce capacitatea pentru zborurile către / dinspre PVG, iar tarifele ar putea fi majorate. Unii furnizori din afara Shanghai-ului nu au permisiunea să intre în oraș, cum ar fi cei din Yangzhou, Taichang, Lianyungang, potrivit IB Cargo.

În Qingda, situația este similară cu Shanghai - portul este operațional, iar parte dintre furnizorii din alte regiuni au restricție de intrare în oraș.

În aceeași perioadă, conflictul din Ucraina continuă să afecteze transportul de mărfuri. Prețul combustibililor a crescut, acest lucru afectând direct costurile de transport.

„Pentru a reduce costurile, liniile maritime încetinesc viteza de navigare pentru a reduce consumul de combustibil, lucru care duce la întârzieri. Totodată, percep suprataxe de urgență care cresc costurile pentru destinatarii mărfurilor”, explică reprezentanții IB Cargo.

Majoritatea mărfurilor care au ca destinație porturi din Marea Neagră afectate de război sunt descărcate în Portul Constanța, ducând astfel la congestionarea acestuia. De aici, parte din mărfuri sunt livrate rutier către țările de destinație, excepție făcând Rusia și Ucraina.
 

Gebrüder Weiss: Piața de transport și logistică, ritm de creștere mai lent în 2022
Gebrüder Weiss: Piața de transport și logistică, ritm de creștere mai lent în 2022
Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și logistică, estimează că piața de profil va fi...
 Infrastructura feroviară degradată și lipsa investițiilor în portul Constanța afectează traficul de mărfuri
Infrastructura feroviară degradată și lipsa investițiilor în portul Constanța afectează traficul de mărfuri
Volumul de mărfuri din Portul Constanța a crescut semnificativ în ultimii trei ani, dar aprovizionarea, importul și exportul de produse și...
Războiul din Ucraina, o nouă lovitură pentru lanțurile de aprovizionare
Războiul din Ucraina, o nouă lovitură pentru lanțurile de aprovizionare
Ambițiile Federației Ruse de a invada Ucraina, precum și sancțiunile economice de o duritate nemaiîntâlnită până în prezent amenință nu...
IB Cargo: Toate tipurile de transport sunt afectate de situația conflictuală din Ucraina
IB Cargo: Toate tipurile de transport sunt afectate de situația conflictuală din Ucraina
Războiul din Ucraina impactează întreg lanțul de aprovizionare, ducând la blocaje, congestii, creșteri de prețuri pe toate tipurile de...