HEINEKEN vinde operațiunile din Rusia pentru 1 euro
HEINEKEN anunță ieșirea de pe piața din Rusia după ce a finalizat vânzarea operațiunilor sale către Arnest Group. Tranzacția a primit toate aprobările necesare și încheie astfel procesul pe care producătorul de bere l-a inițiat în martie 2022. Lichidarea operațiunilor din Rusia se va traduce pentru compania într-o pierdere totală estimată la 300 de milioane de euro.
Arnest Group este cel mai mare producător rus de cosmetice, produse de uz casnic și ambalaje metalice pentru sectorul bunurilor de larg consum. Activele preluate de la producătorul de bere pentru 1 euro includ șapte fabrici aflate pe teritoriul Rusiei. Grupul Arnest și-a asumat responsabilitatea pentru cei 1.800 de angajați HEINEKEN din Rusia, oferind garanții de angajare pentru următorii trei ani.
Dar, pe lângă active, Arnest Group își asumă responsabilitatea de a rambursa în rate datoria istorică pe care HEINEKEN o are în Rusia, adică aproximativ 100 de milioane de euro.
„Evoluțiile recente demonstrează provocările semnificative cu care se confruntă marii producători în ceea ce privește lichidarea activității pe piața din Rusia. Deși a durat mult mai mult decât am sperat, această tranzacție asigură mijloacele de trai ale angajaților noștri și ne permite să ieșim din această țară într-un mod responsabil”, declară Dolf van den Brink, CEO și președinte al Consiliului de Administrație al HEINEKEN.
Pe lângă marca Heineken, care a fost retrasă din Rusia în 2022, se va renunța treptat și la producția de Amstel, termenul estimat fiind de șase luni.
Citește și Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
„Niciun alt brand internațional nu va fi licențiat în Rusia, cu excepția unei licențe de trei ani pentru unele branduri regionale mai mici, care sunt necesare pentru a asigura continuitatea afacerii și pentru a asigura aprobarea tranzacțiilor. HEINEKEN nu va primi niciun fel de venituri, redevențe sau taxe din Rusia”, explică reprezentanții companiei.
HEINEKEN este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Recunoscut pentru brandul Heineken®, Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale și locale. La nivel mondial, compania este prezentă în peste 70 de țări.
În România, oferă un portofoliu divers de mărci de bere și cidru, majoritatea fiind produse în cele trei fabrici locale (Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc). Angajamentul producătorului față de piața locală se reflectă nu doar prin diversitatea de branduri, ci și prin acțiunile sale: peste 1.100 de angajați, peste 70% din ingrediente provin de la furnizori locali.
Adaugă comentariu nou