Ursus pentru urșii din România: împreună pentru protejarea habitatului lor natural și a comunității locale
Pentru URSUS, ursul a fost mereu simbolul curajului și inspirația din spatele poveștii, de peste 140 de ani. Însă, în ultimii ani, ursul a devenit subiectul unor situații foarte mediatizate. Din cauza diminuării calității habitatului urșilor și a modificărilor comportamentale ale acestora, induse de factori antropici, atât urșii, cât și populația din zonă au de suferit. URSUS a decis să susțină eforturile Fundației Conservation Carpathia, demarând o campanie de CSR dedicată protejării habitatului urșilor și a comunităților din Munții Făgăraș. Cu viziunea de a genera schimbare pe termen lung, proiectul are deja rezultate în ceea ce privește implicarea consumatorilor și informarea acestora.
Situația urșilor din România este o temă cu mai multe fire narative, povestită din diverse perspective. Pe de o parte, există o mediatizare crescută a situațiilor în care urșii coboară în gospodăriile oamenilor sau sunt văzuți din ce în ce mai des pe traseele turistice. Pe de altă parte, organizațiile non-guvernamentale susțin ferm că populația de urși a României trebuie ocrotită, iar echilibrul în natură trebuie păstrat.
Astfel, URSUS a decis să se implice și să sprijine eforturile Fundației Conservation Carpathia, cea care a propus o soluție ce contribuie la restabilirea echilibrului natural și la menținerea biodiversității valoroase a Munților Făgăraș, luând în considerare atât nevoile urșilor, cât și crearea unui mediu sigur pentru oamenii din zonă.
Alături de Fundație, URSUS a demarat campania de CSR, „Ascultă ursul din tine și fă bine”, pentru a atrage atenția asupra nevoii de a construi un mediu în care atât urșii, cât și oamenii pot trăi armonios, oferindu-le și consumatorilor posibilitatea să se implice, cumpărând produsul cu ambalaj dedicat. Astfel, 1% din vânzările Ursus Premium ediție limitată (din perioada noiembrie – decembrie 2022) au fost redirecționate către Fundația Conservation Carpathia pentru conservarea speciei de urs din Munții Făgăraș, susținând protejarea habitatului natural, dar și a populației din zonă.
„Fundația Conservation Carpathia se implică din 2009 în proiecte de protejare a biodiversității și a comunităților locale și suntem bucuroși că am găsit în URSUS un partener de încredere, care înțelege nevoia unor astfel de acțiuni, benefice atât pentru oameni, cât și pentru specia de urs din Munții Făgăraș. Studiile de monitorizare a ursului prin metode ADN, măsurile de protejare a pădurilor și de reconstrucție ecologică a acestora, crearea și menținerea echipelor de intervenție rapidă menite să gestioneze conflictele dintre urs și oameni, măsurile de prevenție sunt printre cele mai importante acțiuni pe care le dezvoltăm în beneficiul speciei, dar și a oamenilor din zona de proiect.” a explicat Mihai Zotta, director Conservare, Fundația Conservation Carpathia.
Materialele de comunicare au fost gândite ca o experiență imersivă pentru consumatori, cu mesaje despre mecanică și inițiativă la punctele de vânzare din comerțul modern și tradițional.
În plus, pentru produsele Ursus Premium ediție limitată, logo-ul emblematic a fost schimbat cu imaginea unui urs brun, pentru creșterea gradului de conștientizare asupra cauzei.
Rezultate peste așteptări care demonstrează impactul puternic al campaniei
600.000 lei au fost strânși pentru acțiuni ce se vor implementa de către Fundatie în 2023, precum: protejarea a peste 78.000 de hectare de pădure în care nu se vânează, protejarea a peste 8.000 de gospodării de la baza Munților Făgăraș prin sprijinirea echipelor de intervenție rapidă ale Fundației (pregătirea acestora, asigurarea de echipamente necesare) și investiții în monitorizarea urșilor prin metode genetice.
Campania națională 360 a promovat idea de a proteja atât habitatul urșilor, cât și comunitățile din zonă – aceasta a adunat 8,4 milioane de vizualizări online, în timp ce 13 milioane de români au văzut reclama TV.
Campania a obținut deja premiul I la Gala Romanian CSR Awards, la categoria "Cause Related Marketing".
„Pentru noi, campania „Ascultă ursul din tine și fă bine” este un pas important pe teritoriul responsabilității sociale prin care ne-am propus să fim o voce puternică și să contribuim la o soluție sustenabilă de protejare a habitatului urșilor și a oamenilor din zona Munților Făgăraș. Alături de Fundația Conservation Carpathia, am încercat să aducem în atenția publicului larg o situație reală, care a luat amploare în ultimii ani și să le oferim și oamenilor posibilitatea de a se implica, alături de Ursus. Valul de susținere primit din partea oamenilor ne onorează și ne responsabilizează să continuăm: 91% dintre oamenii expuși la campanie au fost de acord că urșii trebuie ajutați, semn că inițiativa a avut și continuă să aibă un impact mare și că soluția propusă va avea efecte pozitive pe termen lung. ” – a declarat Ioana Cristiana Popescu, Head of Local Premium Brands, Ursus Breweries.
Angajamentul URSUS față de comunitate și față de regele pădurii rămâne unul pe termen lung, cu scopul clar de a contribui într-un mod sustenabil la restabilirea echilibrului natural atât de necesar.
*Articol susținut de Ursus Breweries