Unilever renunță la cuvântul „normal” prin noua viziune

Unilever anunță că va elimina cuvântul „normal” de pe toate ambalajele și din toate campaniile publicitare ale produselor de frumusețe și îngrijire personală, ca parte a lansării unei noi viziuni și strategii – Positive Beauty/Frumusețea Pozitivă. Unilever renunță la cuvântul „normal” prin noua viziune

Positive Beauty, care stabilește mai multe angajamente și acțiuni progresive pentru brandurile de frumusețe și îngrijire personală ale companiei, inclusiv Dove, Lifebuoy sau Axe, va susține o nouă eră a frumuseții care este echitabilă și incluzivă, dar și sustenabilă pentru planetă.

Folosind inovația și tehnologia Unilever, Positive Beauty va contribui, de asemenea, la transformarea modului în care produsele companiei sunt proiectate și formulate, astfel încât să aducă beneficii atât oamenilor, cât și planetei, să ofere o experiență superioară a produsului și să satisfacă tendințele și nevoile consumatorilor.

Decizia de a elimina conceptul de „normal” este unul dintre pașii pe care compania îi ia pentru a contesta idealurile limitate de frumusețe, pentru a contribui la încetarea discriminării și a pleda pentru o viziune incluzivă asupra frumuseții. Acest lucru vine ca răspuns la cercetările globale privind experiențele consumatorilor din industria frumuseții, care au arătat că folosirea termenului „normal” pentru a descrie părul sau pielea face ca majoritatea oamenilor să se simtă excluși.

Studiul comandat de Unilever, a fost realizat în nouă țări și au participat 10.000 de persoane.

Concluziile acestui studiu sunt:

• Mai mult de jumătate dintre oameni (56%) consideră că industria frumuseții și îngrijirii personale poate face oamenii să se simtă excluși.
• Oamenii vor să vadă că industria frumuseții și îngrijirii personale se concentrează mai mult pe a face oamenii să se simtă mai bine, decât să arate mai bine (74%).
• Mai mult de jumătate dintre oameni (52%) afirmă că acordă mai multă atenție poziției unei companii cu privire la problemele societății înainte de a-i cumpăra produsele.
• Șapte din zece persoane sunt de acord că utilizarea cuvântului „normal” pe ambalajul produselor și în materialele publicitare are un impact negativ. În ceea ce privește tinerii - cei cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani – numărul acestora crește la opt din zece.

„Un miliard de oameni folosesc zilnic produsele noastre de înfrumusețare și îngrijire personală și urmăresc campaniile noastre publicitare, iar mărcile noastre au puterea de a face o diferență reală în viețile lor. Ca parte a acestui program, ne-am angajat să abordăm normele și stereotipurile dăunătoare și să modelăm o definiție mai largă, mult mai incluzivă, a frumuseții. Știm că eliminarea conceptului de normal nu va rezolva imediat problema, dar este un pas important înainte. Este doar una dintre acțiunile pe care le întreprindem ca parte a viziunii noastre despre frumusețea pozitivă, care își propune nu doar să facă mai puțin rău, ci și mult mai mult bine atât pentru oameni, cât și pentru planetă. Astăzi, mai mult ca oricând, consumatorii apreciază brandurile care acționează cu privire la problemele sociale și de mediu și credem că Positive Beauty va ajuta la crearea unei afaceri mai puternice”, susține Sunny Jain, Președinte Beauty & Personal Care Unilever.

Alături de eliminarea cuvântului „normal”, Unilever se angajează să nu editeze în mod digital forma corpului, dimensiunea, proporția sau culoarea pielii persoanelor care apar în campaniile publicitare ale produselor sale și să crească numărul de reclame care prezintă persoane din diferite grupuri care sunt subreprezentate.

Unilever ia măsuri prin intermediul mărcilor sale pentru a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea și pentru a promova echitatea și incluziunea, ajungând la 1 miliard de oameni pe an până în 2030.

Viziunea și acțiunile inițiativei Positive Beauty/Frumusețea Pozitivă se bazează pe recentele angajamente globale ale Unilever de a construi o societate mai echitabilă și mai favorabilă incluziunii prin creșterea nivelului de trai în lanțul său valoric și prin crearea mai multor oportunități pentru grupurile subreprezentate și inițiativa de lungă durată Unstereotype, care urmărește eradicarea stereotipurilor din industria publicitară. Acestea completează, de asemenea, acțiunile existente întreprinse în Unilever pentru a combate deșeurile de plastic și pentru a sprijini investiția companiei într-un Fond pentru climă și natură de 1 miliard de euro, care vizează abordarea unei serii de probleme de mediu, inclusiv conservarea apei, restaurarea peisajului, reîmpădurirea și protecția faunei sălbatice.

Metodologia de cercetare
Unilever a realizat un studiu global pentru a investiga experiențele și așteptările oamenilor cu privire la industria frumuseții și pentru a descoperi acțiunile pozitive care pot fi întreprinse pentru a încuraja o cultură a frumuseții mai incluzivă la nivel global. Cercetarea a constat într-un sondaj online de 25 de minute și a acoperit 10.000 de respondenți din 9 țări: Brazilia, China, India, Indonezia, Nigeria, Regatul Arabiei Saudite, Africa de Sud, Marea Britanie și SUA. Eșantionul a fost format din 1.000 de adulți (2.000 de adulți în SUA) cu vârsta de peste 18 ani, reprezentanți ai grupului demografic online al țării. Munca de teren pentru cercetare a fost realizată în perioada ianuarie-februarie 2021.

 

Unilever concediază 7.500 de angajați, iar divizia de înghețată devine business independent
Unilever concediază 7.500 de angajați, iar divizia de înghețată devine business independent
Divizia de înghețată a Unilever urmează să se desprindă de compania-mamă devenind un business de sine stătător, în condițiile în care...
Unilever, investiții de 48 mil. euro în fabrica din Ploiești în ultimii 3 ani
Unilever, investiții de 48 mil. euro în fabrica din Ploiești în ultimii 3 ani
Unilever a investit 48 de milioane de euro în ultimii trei ani în fabrica din Ploiești. Compania a extins fabrica de produse alimentare de la...
Ramona Pârvescu, noul Head of Unilever România începând cu luna octombrie
Ramona Pârvescu, noul Head of Unilever România începând cu luna octombrie
Unilever anunță schimbări în strategia organizațională prin numirea Ramonei Pârvescu ca Head of Unilever România începând cu luna octombrie...
Rădăcini sustenabile în România prin branduri cu misiune socială
Rădăcini sustenabile în România prin branduri cu misiune socială
Vedem o mare asemănare între pandemia de COVID-19, cu care ne confruntăm în acest moment, și modul în care acțiunile oamenilor au impact...