Promateris, vânzări de 35 mil. lei din ambalaje biodegradabile în T1

Grupul Promateris încheie primul trimestru al anului 2021 cu vânzări consolidate de 35 de milioane de lei, o creștere cu 23% față de aceeași perioadă a anului precedent. Creșterea se datorează în mare parte dezvoltării portofoliului de produse bio-based și compostabile, dar și dezvoltării rețelei de clienți. Promateris își consolidează astfel poziția de lider regional în soluții și produse cu impact redus asupra mediului, destinate segmentului de retail. Promateris, vânzări de 35 mil. lei din ambalaje biodegradabile în T1

Grupul Promateris închieie primul trimestru al anului 2021 cu EBITDA de 4,6 milioane de lei, în creștere cu 7% față de 2019. Obiectivul grupului este ca în 2025 să atingă o cifră de afaceri de 250 milioane de lei, cu un EBITDA previzionat de 35 milioane de lei. Creșterea de 23% din acest trimestru este rezultatul majorării cifrei de afaceri a companiei, dar și a optimizărilor operaționale ale companiei.

"Primul trimestru al anului 2021 a fost, fără îndoiala, în continuare marcat de criza sanitară cu care ne confruntăm la nivel mondial. Pentru anul 2021 ne-am propus să menținem ritmul accelerat de dezvoltare din ultimii ani, prin realizarea de investiții strategice, care sa ne permită atât creșterea portofoliului de clienți, dar și dezvoltarea de noi produse. În plus, pentru anii care urmează, suntem determinați și motivați să avem un progres ecologic, social și economic pentru companie și pentru toate părțile implicate în activitățile noastre", a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.

Compania va continua investițiile în dezvoltarea capacităților de producție prin extinderea suprafețelor de producție, achiziția de echipamente performante de ultimă generație, specializarea forței de muncă, dar și dotarea departamentului de R&D, care lucrează constant la dezvoltarea de noi produse cu impact scăzut de mediu. În primul trimestru din 2021, Promateris a obținut o finanțare din fonduri nerambursabile de 744.000 de euro, acordată de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin mecanismele financiare SEE și Norvegian 2014-2021, în cadrul proiectului Creșterea IMM-urilor din România. Scopul proiectului este de a realiza materia primă biodegradabilă și compostabilă, pe bază de amidon de porumb în fabrica din Buftea. Astfel, Promateris SA devine prima companie din Europa de Est care produce materie primă pe bază de amidon de porumb.

Oana Bejan
Danone, despre provocările unei categorii care vrea să-și mențină atractivitatea
Pe o piață a lactatelor care a înregistrat în primul trimestru o creștere single-digit în valoare, dar care încă „se zbate” din punctul...
Aquila și-a majorat veniturile cu 11% în T1
Aquila și-a majorat veniturile cu 11% în T1
Aquila, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piața bunurilor de larg consum din...
Roxana Manolescu, Caroli Foods Group: Investițiile, esențiale în perioade de criză
Roxana Manolescu, Caroli Foods Group: Investițiile, esențiale în perioade de criză
Pe o piață marcată de impredictibilitate, Caroli Foods Group, companie cu venituri anuale brute de peste o sută de milioane de euro, a mizat anul...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
RetailZoom: Retailul scade, pe fondul încetinirii consumului
RetailZoom: Retailul scade, pe fondul încetinirii consumului
Dacă în 2020-2021 coșul mediu de cumpărături din supermarketuri cuprindea în medie 6-7 produse, în prezent numărul a scăzut la cinci...
România, lider de vânzări la nivel european pentru Carrefour
România, lider de vânzări la nivel european pentru Carrefour
Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru primele trei luni din acest an, înregistrând o creștere a...