Lidl și Federația Fundațiile Comunitare din România, fond de 250.000 euro pentru inițiative civice

Lidl România și Federația Fundațiile Comunitare din România lansează un program de finanțare pentru inițiative comunitare de mediu și educație, în valoare totală de 250.000 de euro. Programul numit „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” va oferi micro-granturi nerambursabile pentru inițiative locale organizațiilor neguvernamentale, instituțiilor de învățământ și grupurilor de inițiativă din cinci orașe (Brașov, Cluj, Buftea, Vaslui și Oradea). Lidl și Federația Fundațiile Comunitare din România, fond de 250.000 euro pentru inițiative civice

Demersul este coordonat de Federația Fundațiilor Comunitare din România, finanțat de Lidl și implementat prin 5 fundații comunitare din orașele de reședință, respectiv: Fundația Comunitară București, Fundația Comunitară Brașov, Fundația Comunitară Cluj, Fundația Comunitară Iași și Fundația Comunitară Oradea.

Fiecare fundație va acorda finanțări de 50.000 euro și mentorat celor mai bune soluții la provocări în mediu și educație. Până la finalul lunii iunie, are loc prima etapă, bazată pe dialogul și partiparea comunității și a administrației locale, pentru identificarea provocărilor comunității, urmând ca, începând din luna iulie, să fie lansate apelurile de proiecte și să înceapă activarea de soluții sustenabile și participative. Inițiativele vor fi selectate de un juriu neutru și avizat, în baza unor criterii stabilite de fiecare fundație comunitară.

Inițiativa programului vine ca un răspuns pentru nevoile reale ale comunităților în care Lidl activează și este o măsură prin care retailerul își propune să sprijine acțiuni relevante, cu efecte pozitive pe termen lung, în direcțiile strategice de educație și mediu.

„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități este încă o modalitate prin care am ales să contribuim la dezvoltarea comunităților în care suntem prezenți, de data aceasta într-un proiect care ne va permite să avem o viziune de ansamblu asupra inițiativelor locale curajoase și necesare, facilitând în același timp dialogul între comunități și autoritățile locale. Am început cu 5 orașe în care am găsit parteneri locali de încredere, care știm că pleacă la drum dornici să se implice în schimbări pe termen lung. Și ne dorim ca acesta să fie doar începutul; să găsim an de an parteneri locali din orașe noi, alături de care să construim un viitor mai bun” a spus Cristina Hanganu, Director de comunicare & CSR, Lidl România

Cei interesați să afle mai multe sau să se implice ca aplicanți, voluntari sau susținători pot accesa www.fondulpentruunviitormaibun.ro sau #comunitatidefond, pe conturile Facebook și Instagram ale programului.
 

Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul...
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, entitate care cuprinde Lidl Discount SRL, Lidl Romania SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS, a înregistrat o...
 Ursus pentru urșii din România: împreună pentru protejarea habitatului lor natural și a comunității locale
Ursus pentru urșii din România: împreună pentru protejarea habitatului lor natural și a comunității locale
Pentru URSUS, ursul a fost mereu simbolul curajului și inspirația din spatele poveștii, de peste 140 de ani. Însă, în ultimii ani, ursul a...
Lidl România are un nou Director de Comunicare și CSR
Lidl România are un nou Director de Comunicare și CSR
Începând cu luna mai, Maria Mihai preia atribuțiile de Director de Comunicare și CSR Lidl România de la Cristina Hanganu, care a deținut...
Lidl România oferă granturi de peste 1,2 milioane de lei pentru inițiative civice
Lidl România oferă granturi de peste 1,2 milioane de lei pentru inițiative civice
Pentru al doilea an consecutiv, Lidl și Federația Fundațiile Comunitare din România continuă să susțină cele mai bune soluții locale la...
Kaufland continuă programul „În stare de bine” și oferă finanțare de peste 4,87 milioane de lei
Kaufland continuă programul „În stare de bine” și oferă finanțare de peste 4,87 milioane de lei
Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) lansează Apelul 1 pentru propuneri de proiecte 2021 în cadrul programului „În stare de...