Grupul Inatech, cu afaceri de 8,5 mil. euro, vizează extinderea accelerată în Europa Centrală și de Est

Grupul Inatech anunță afaceri de 8,5 milioane de euro și o creștere ușoară pe toate diviziile în 2023, într-un context economic ușor incert, în care consumul general a fost temperat. Cele mai mari creșteri ale Inatech au fost înregistrate pe segmentul de exporturi, prin care vizează o extindere mai accelerată în Europa Centrală și de Est în următorii ani. Cristian Badescu

Grupul Inatech, din care fac parte diviziile Inatech Packaging (furnizor de soluții complete pentru ambalare), iFOAM AG (producător de ambalaje customizate) și ISOTECKLINE (furnizor de materiale izolatoare profesionale), a înregistrat o creștere organică de 7% a businessului în 2023 față de anul anterior, aproape de obiectivele setate, păstrând ritmul de creștere anual. Cea mai mare parte din business, în proporție de 80%, este reprezentantă de vânzările B2B, iar sursa principală a creșterii celor trei divizii a inclus dezvoltarea soluțiilor personalizate, capabile să se adapteze și să scaleze în funcție de dimensiunea și cerințele afacerii fiecărui client.

“Ne menținem ritmul de creștere, an de an, prin adaptarea constantă la schimbările pieței și la contextul economic, prin investiții și direcții de business foarte bine cântărite. Recunoaștem că 2023 a fost un an mai provocator decât anii de pandemie, din punct de vedere al consumului general al populației, dar și al stării economice. Într-un context mai dificil pentru întreaga piață de profil, faptul că suntem un furnizor de soluții complete de ambalare și că dezvoltăm gama de produse, zona de exporturi, că încheiem parteneriate noi și că investim - în noi linii de producție, în tehnologii și magazinul online - ne asigură creștere constantă și ne ajută să atingem obiective ambițioase. Astfel, am avut creșteri pe mai multe divizii de business și, în special, pe exporturi, care reprezintă 10% din întreaga activitate. 2023 a fost un an cu provocări pentru grupul nostru, dar credem că adaptarea la condițiile pieței, crearea de oportunități de business, cât și luarea unor decizii foarte bine cântărite au dat și vor continua să dea impulsul necesar dezvoltării Inatech în România și în regiune”, declară Cristian-George Bădescu, CEO & proprietar Inatech Packaging.

Compania a înregistrat creșteri privind cererea de ambalaje și de echipamente de ambalare, produse care sunt tot mai căutate de firme din numeroase domenii. Ca volum de vânzări de ambalaje, industria e-commerce reprezintă cea mai mare parte din vânzări, de 20%, sector pentru care Inatech a diversificat oferta de soluții pentru ambalare. Totodată, numărul de clienți a crescut cu 25% față de anul precedent.

Activitatea de export a grupului continuă să crească, în special în Bulgaria și Ungaria, dar și în Germania, Austria și Republica Moldova.

Cele mai vândute produse în 2023 au fost ambalajele din hârtie și carton, având loc o schimbare a cererii și o reorientare către produse mai prietenoase cu mediul. De asemenea, a crescut cererea pentru foliile cu bule de aer eco-friendly, produse 100% din materie primă reciclată.

“Printr-o gamă diversificată de ambalaje pentru protecție, reușim să deservim numeroase industrii: e-commerce, electronică, farmaceutică, industria producătoare de mobilă, construcții, aeronautică, automotive și logistică”, declară Andrei Rusu, co-fondator iFOAM AG.

Cu depozite atât în Domnești, Ilfov, cât și în Oradea, Bihor (CTP Cargo Terminal), Inatech deservește piețele din Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania și Austria.

Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Deși încă nu putem vorbi despre o maturizare, evoluția pieței de e-grocery din ultimul an, de 36,4%, potrivit datelor NielsenIQ, diversificarea...
INATECH Packaging: Piața ambalajelor pune presiune pe jucătorii din domeniu în 2024
INATECH Packaging: Piața ambalajelor pune presiune pe jucătorii din domeniu în 2024
Piața de ambalaje continuă să fie pe un trend ascendent și dinamic și în 2024, pe fondul interesului ridicat pentru ambalaje rezistente și...
Piața de ambalaje din România, creștere lentă în 2023 pe fondul consumului general mai redus
Piața de ambalaje din România, creștere lentă în 2023 pe fondul consumului general mai redus
Piața de ambalaje din România are un ritm de creștere încetinit în 2023 comparativ cu alți ani, fiind afectată de reducerea consumului general...
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din...