Green Environment Support, afaceri de jumătate de milion de euro în 2022

Compania Green Environment Support, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața românească a serviciilor de consultanță de mediu, a raportat afaceri de aproximativ 2,5 milioane de lei în 2022, respectiv 500.000 de euro, fiind în creștere cu 18% față de rezultatele obținute în 2021. Green Environment Support, afaceri de jumătate de milion de euro în 2022

„Totodată, marja de profit a crescut cu 42% în 2022 datorită soluțiilor de eficientizare pe care le-am implementat, cât și a procedurilor pe care le actualizăm permanent. Ne așteptăm la un trend similar și în 2023”, susține Daniela Dobre, CEO Green Environment Support.

Evoluția bună are la bază faptul că, în 2022, compania și-a lărgit atât aria de expertiză, cât și aria de servicii pe fondul schimbărilor legislative privind responsabilitatea față de mediu.

Chiar dacă pandemia a avut un impact pozitiv în ceea ce privește reducerea emisiilor de carbon, au crescut foarte mult cantitățile de plastic provenite de la echipamentele de protecție, respectiv măști și mânuși, cât și deșeurile medicale care au fost eliminate.

Iar noutatea anului 2023 este sistemul de garanție-returnare. Mai precis, începând cu 30 noiembrie 2023, va intra în funcțiune SGR pentru ambalajele de băuturi nereutilizabile din plastic, metal sau sticlă, cu capacitatea cuprinsă între 0.1l si 3l. Ceea ce înseamnă că se va percepe o garanție de 0,5 lei, la vânzarea produsului, care va trebui restituită atunci când ambalajul gol este returnat. SGR este un instrument de mediu pus în funcțiune de către autorități și reprezentanții producătorilor și comercianților astfel încât să se eficientizeze fluxul de colectare și să crească rata de reciclare conform directivelor stabilite la nivel european. Iar garanția are rolul de a stimula consumatorul sa recicleze.

„Ne dorim să le oferim partenerilor noștri îndrumare în implementarea schimbărilor legislative de anul acesta, în special în ceea ce privește Sistemul Garanție Returnare (SGR), despre care am atras atenția în repetate rânduri. Sancțiunile pot reprezenta amenzi de la 20.000 de lei și până la 40.000 de lei, în cazul nerespectării prevederilor art. 3 și art. 5, din HG 1074/2021 care fac referire la înscrierea în sistemul SGR (Respectiv art.3 pentru producători și art.5 pentru comercianți)”, declară Daniela Dobre.

Este foarte important ca toate companiile vizate să introducă în sistem toate datele solicitate cu o acuratețe cât mai mare. Datele culese în această etapă preliminară sunt esențiale pentru configurarea sistemului în raport cu nevoile reale de colectare a ambalajelor la nivel teritorial.

„Implementarea cu succes a unui astfel de sistem depinde de fiecare dintre noi, fie că suntem producători, importatori, comercianți, operatori în domeniul HoReCa sau simpli consumatori”, explică Gemma Webb, CEO și președinte al Directoratului RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A.

Bilanț SGR: 23 de milioane de recipiente de plastic, sticlă sau metal recuperate din piață
Bilanț SGR: 23 de milioane de recipiente de plastic, sticlă sau metal recuperate din piață
În primele trei luni de funcționare a Sistemului de Garanție Returnare, producătorii de băuturi au pus pe piață peste 500 de milioane de...
Cinci milioane de ambalaje au fost colectate prin SGR în prima jumătate a lunii februarie
Cinci milioane de ambalaje au fost colectate prin SGR în prima jumătate a lunii februarie
În primele două săptămâni din luna februarie au fost returnate de consumatori aproximativ cinci milioane de ambalaje SGR, conform ultimelor...
Primul centru regional de colectare a ambalajelor de băuturi din România, inaugurat la Bonțida
Primul centru regional de colectare a ambalajelor de băuturi din România, inaugurat la Bonțida
Cu trei zile înainte ca Sistemul de Garanție-Returnare să devină funcțional, RetuRO, administratorul sistemului, a inaugurat primul centru...
Înregistrarea în baza de date a SGR, disponibilă până la 28 februarie 2023
Înregistrarea în baza de date a SGR, disponibilă până la 28 februarie 2023
A început înregistrarea în baza de date a sistemului de Garanție-Returnare (SGR), etapă preliminară intrării în funcțiune a SGR, unul...