FINALIST PROGRESIV AWARDS: PepsiCo introduce ambalajul 100% reciclat – rPET – pentru Pepsi și Mirinda

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi răcoritoare, accelerează utilizarea plasticului 100% reciclat – rPET – pentru producerea sticlelor sale, cu o investiție anuală de 16 milioane lei. Din 2021, toate produsele din portofoliile Pepsi și Mirinda din România vor fi ambalate în sticle fabricate din 100% rPET. FINALIST PROGRESIV AWARDS: PepsiCo introduce ambalajul 100% reciclat – rPET – pentru Pepsi și Mirinda

Anunțul este în acord cu viziunea PepsiCo de a crea o lume în care plasticul nu trebuie să devină niciodată deșeu. Abordarea pe trei piloni a PepsiCo urmărește să diminueze cantitatea de ambalaje pe care o folosește prin inovație, să acționeze pentru a se asigura că o mai mare parte a ambalajelor sale este reciclată și refolosită și să caute modalități de reinventare a ambalajelor sale. Aceasta include explorarea de noi materiale, cum ar fi prima sticlă de hârtie complet reciclabilă din lume prin consorțiul Pulpex și investiții în modele reutilizabile precum SodaStream, care are ca scop eliminarea a 67 de miliarde de sticle de plastic de unică folosință.

În urmă cu doi ani, PepsiCo anunța că până în 2030, aproximativ 50% dintre ambalajele utilizate pentru produsele din Uniunea Europeană vor fi de tip rPET. Anunțul de astăzi contribuie la accelerarea acestor ambiții continuând schimbarea introdusă la începutul acestui an prin înlocuirea în proporție de 100% a sticlelor de tip rPET pentru brandul Lipton Ice Tea în România.

„Sustenabilitatea ambalajelor din plastic este un subiect prioritar pentru PepsiCo, de aceea am accelerat agenda noastră pentru introducerea rPET în proporție de 100% pentru mărcile Pepsi și Mirinda. România este una dintre cele mai importante piețe ale PepsiCo. Ne străduim să-i inspirăm pe angajații, clienții și consumatorii noștri să devină mai atenți cu mediul înconjurător și prioritatea noastră a fost identificarea unei abordări mai sustenabile pentru ambalaje, care să fie în acord cu angajamentul nostru global: să construim o lume în care ambalajele din plastic să nu mai ajungă deșeuri”, a declarat Adrian Lăcătuș, Senior Commercial Director PepsiCo pentru Balcanii de Est.

PepsiCo se numără printre companiile din industria alimentară care susțin introducerea sistemului de garanție-returnare în România, în care ambalajele colectate vor deveni materia primă pentru producerea rPET-urilor. Acest efort al industriei va ajuta România să îndeplinească țintele ambițioase legate de reciclare pentru 2025 și 2029, impuse de Directiva UE privind ambalajele de unică folosință.

PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în energie verde
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în energie verde
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță finalizarea celui mai recent proiect de energie verde prin...
Radu Berevoescu îl înlocuiește pe Adrian Lăcătuș la conducerea PepsiCo East Balkans
Radu Berevoescu îl înlocuiește pe Adrian Lăcătuș la conducerea PepsiCo East Balkans
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță numirea lui Radu Berevoescu în funcția de General Manager...
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din...
PepsiCo investește 100 de milioane de dolari în fabrica Star Foods din Popești-Leordeni
PepsiCo investește 100 de milioane de dolari în fabrica Star Foods din Popești-Leordeni
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi răcoritoare, anunță o investiție în valoare de 100 de milioane de...
PepsiCo lansează pep+, o transformare strategică ce are în centru sustenabilitatea
PepsiCo lansează pep+, o transformare strategică ce are în centru sustenabilitatea
PepsiCo lansează pep+ (pep Pozitiv), o transformare strategică totală, care are în centru sustenabilitatea și modul în care compania își va...
Mihaela Hoffman, Coca-Cola HBC: În prezent, aproape 20% din portofoliul nostru este ambalat în rPET
Mihaela Hoffman, Coca-Cola HBC: În prezent, aproape 20% din portofoliul nostru este ambalat în rPET
Deși introducerea rPET, un ambalaj 100% reciclat, a coincis cu criza Covid, Coca-Cola HBC a extins anul acesta utilizarea de PET reciclat pentru...