Carrefour continuă programul Punem Pret pe plastic

Programul Punem Preț Pe Plastic, lansat în 2019, a crescut în ultimii ani cuprinzând acțiuni concrete: schimbări operaționale prin care consumatorul este încurajat să consume responsabil resursele și să recicleze, campanii de educare și comunicare în rândul consumatorilor și parteneriate speciale pentru un impact pozitiv asupra mediului. Carrefour continuă programul Punem Pret pe plastic

Proiectele din Punem Preț pe Plastic sunt:
Plata cu PET - inițiativa ajunsă la cea de a treia editie în 2021, care invită consumatorii să folosească plasticul drept monedă de schimb pentru fructe și legume românești. Activarea marchează întreg programul, iar din 2020 este cunoscută sub denumirea de – Caravana Plata cu PET. Astfel, cea mai clară manifestare a brandului în raport cu consumatorul și totodată cea mai veche interacțiune socială: tranzacția și mai ales valorizarea plasticului ca monedă de schimb a fost adusă în atenția consumatorilor, în 19 noi orașe din țară pentru consumatori, alături de partenerii strategici. Pentru al treilea an consecutiv, consumatorii puteau plăti cu PET, transformând deșeuri în monedă de schimb pentru fructe și legume crescute cu responsabilitate de producătorii locali. 
Astfel, inițiativa Plata cu PET, apreciată în primul an de lansare, a revenit cu un mencanism deja cunoscut, care oferea clientului șansa de a colecta PET și a primi la schimb 1 fruct sau 1 legumă. Un schimb (1 PET = 1 fruct sau o legumă_ care oferea beneficii pentru natură, consumator și producători: consumatorii dezvoltă un comportament responsabil față de natură și se bucură de fructe și legume proaspete, românești, iar producătorii locali câștigă! Caravana Plata cu PET aduce în prim plan și comunitățile defavorizate, într-un mod activ și educativ. În inițiativa Caravana Plata cu PET, 7 ONG-uri, asociații și centre sociale din România s-au alăturat prin participare activă. Comunitatea colecta împreună la sediul propriu ambalaje de tip PET și la schimb primea o cantitate de fructe și legume românești pentru beneficiarii lor. 

În paralel, programul Punem Preț Pe Plastic a continuat desfășurarea inițiativelor derulate pe parcursul întregului an și a dezvoltat unele noi în colaborare cu alți parteneri, prin care încuraja consumatorul să deprindă obiceiuri mai bune.
1. Vino cu caserola ta de acasă – consumatorii sunt încurajați să folosească propria caserolă reutilizabilă la raioanele de brânzeturi și mezeluri – primul retailer din România care oferă această facilitate
2. Caravana Plata cu PET - După succesul primei activări din Carrefour Băneasa, în luna iulie 2019, amplificat în același an în alte 7 orașe din țară,  inițiativa a fost continuată și dusă în și mai multe orașe unde consumaorii puteau plăti cu plastic pentru fructe și legume românești. 
3. Introducerea pungii biodegradabile – oferită contra cost consumatorilor, pentru a susține un consum responsabil și a reduce consumul de plastic
4. Colectarea uleiului uzat – prin stații amplasate în hipermarketurile Carrefour, oferind la 3l de ulei colectați 1l de ulei marca proprie Carrefour
5. Duminica Verde - o inițiativă de educare a consumatorilor în domeniu, prin care toată comunicarea digitală Carrefour adresează consumul responsabil de resurse, în fiecare duminică 
6. Roli-Poli – stație de colectare selectivă dedicată copiilor, amplasată la casa pentru familie din hipermarketurile Carrefour în care copiii pot învăța, prin joacă, despre colectarea selectivă
7. Programul CCR Rebat - programul de colectare a bateriilor uzate și a acumulatorilor vechi, „Reciclează și te recompensăm!”, în parteneriat cu CCR Rebat România. Dedicat populației, programul are drept obiectiv încurajarea unui comportament responsabil față de mediul înconjurător, prin reciclarea deșeurilor de baterii.

Din anul 2020 și până în prezent, contextul pandemic au adus sub Punem Preț pe Plastic noi inițiative, prin care încurajarea obiceiurilor mai bune erau strâns legate și de siguranța consumatorilor. Astfel, lista de inițiative a fost completată cu:
8. Introducerea săculeților în bumbac organic 100% - oferiți contra cost consumatorilor, ca variantă pentru un consum responsabil
9. Nu aruncăm măști și mănuși - o inițiativă demarată în colaborare cu Asociația Geeks for Democracy, pentru a contribui la eliminarea responsabilă a acestor deșeuri prin amplasarea în magazinele Carrefour a recipientelor speciale dedicate acestor deșeuri periculoase.
- Prin activarea Caravana Plata cu PET, 300.000 de PET-uri au fost colectate prin campania Plata cu PET în 20 hipermarketuri din țară și peste 15.000 de persoane s-au implicat în campania Plata cu PET, primind la schimb fructe și legume românești, de la producători locali.

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Record: Auchan a colectat 1 milion de litri de ulei alimentar uzat de la clienți
Record: Auchan a colectat 1 milion de litri de ulei alimentar uzat de la clienți
Auchan România a colectat până în prezent un milion de litri de ulei în cadrul programului de Colectare și Reciclare a Uleiului Alimentar Uzat...
Marco Höβl, Kaufland:„Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Marco Höβl, Kaufland: „Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Sustenabilitatea joacă un rol esențial pentru Kaufland și, pentru că orice viziune necesită consecvență, anul 2023 a consolidat direcțiile...
Maxi Pet deschide un nou hipermarket cu o investiție de 250.000 de euro
Maxi Pet deschide un nou hipermarket cu o investiție de 250.000 de euro
Maxi Pet își extinde rețeaua cu un nou hipermarket, în Râmnicu Vâlcea, după o investiție totală de 250.000 de euro. Retailerul ajunge...
Carrefour lansează cea de-a patra ediție a campaniei Plata cu PET
Carrefour lansează cea de-a patra ediție a campaniei Plata cu PET
Carrefour România lansează cea de-a patra ediție a campaniei Plata cu PET, în 20 de hypermarketuri din țară. Campania este derulată în...
Carrefour România relansează Plata cu PET în 20 de orașe
Carrefour România relansează Plata cu PET în 20 de orașe
Carrefour România relansează Plata cu PET în 20 de hypermarketuri din țară, campanie derulată în parteneriat cu liderul pieței locale de...