Campania umbrelă ”Fapte bune”
Platforma Act for Good și campania-umbrelă „Fapte Bune”, accesibile prin aplicația Carrefour, transformă cumpărăturile la Carrefour într-o experienţă unică, cu impact social. Prin fiecare sesiune de shopping, şi nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good pentru anumite produse, puncte pe care le pot folosi pentru a face fapte bune, dar și pentru a beneficia de reduceri, vouchere şi experienţe.
Pașii sunt extrem de simpli. După ce își descarcă aplicația, clienții își fac cont și sunt răsplătiți la toate cumpărăturile - de exemplu, dacă acestea au loc în magazinul fizic, în momentul în care scanează la casă codul din aplicație, clienții primesc puncte Act for Good la fiecare 20 lei cheltuiți sau pentru produsele special semnalizate, puncte care se cumulează exclusiv în contul individual. Punctele sunt valide atât la cumpărături online, cât şi în magazin.
De asemenea, clienții au parte de oferte săptămânale cu reduceri exclusive și extra puncte. Cât despre experiențe, clienții pot folosi punctele acumulate pentru a participa la sesiuni de gătit cu bucătari celebri, degustări de vin, spectacole online sau hobby-uri noi pe care le pot descoperi exclusiv în Act For Good. În plus, așa cum am menționat mai sus, programul are o puternică componentă CSR. Pentru fiecare cauză listată în secțiunea „Fapte bune” a aplicației, se stabileşte o sumă de puncte, care odată atinsă prin donaţiile clienţilor, se transformă într-o donaţie financiară sau sub formă de produse din partea Carrefour către asociaţia respectivă.
Ce „Fapte Bune” au putut face clienții Carrefour de la lansarea programului, pe tot parcursul anului 2021? Prin punctele donate de ei s-a putut umple Cutia cu bucurie (cutii de alimente pentru familii defavorizate), s-au donat alimente de primă necesitate pentru copii din medii defavorizate sau au fost aprovizionate centre sociale. Punctele donate de utilizatori s-au transformat în mese calde oferite la școală pentru copiii din comunități rurale, în brazi de Crăciun pentru persoane vulnerabile și copii, în donații către comunități și într-o mână de ajutor sub forma unor finanțări pentru fermierii individuali, pentru a se putea dezvolta și a rămâne competitivi într-o piață în care adesea întâmpină dificultăți. Și educația s-a numărat printre domeniile susținute, fiind în topul celor pentru care au donat consumatorii. Două dintre experiențele din aplicație au fost legate cu o cauză socială: în cadrul experienței cu World Vision, Carrefour a oferit mese calde pentru copiii din programul „Pâine și mâine” iar pentru experiența cu Asociația Ana și copiii am oferit alimente pentru proiectul „Cămara Copiilor”, pentru fiecare participant la experiență. Programul este integrat în aplicaţia Carrefour, disponibilă gratuit atât în App Store cât şi în Google Play și este valabil şi în platforma Bringo, cele două aplicaţii comunicând direct.
Programul a fost lansat în luna ianuarie 2021 și continuă și în 2022, cu aceeași promisiune de a face bine alături de clienții Carrefour. Peste 170.000 de donatii. Punctele au ajuns la 52 de cauze, prin intermediul a 18 ONG-uri partenere Au fost susținuți 12 fermieri cu echipamente agricole de primă necesitate în fermele lor 6. 24 de comunități au primit suport în urma implicării clienților Carrefour Perioada de vârf a donațiilor a fost octombrie – decembrie 2021, unii dintre useri donând pentru toate cauzele din aplicație, iar categoriile favorite fiind educația, comunități vulnerabile, suport fermieri agricultură.