Bolt Market a evitat irosirea a 2,8 tone de produse alimentare în România, în 2023
Bolt Market a reușit să evite irosirea a 2,8 tone de produse alimentare în România, în 2023, cu ajutorul categoriei Save Me!, disponibilă în aplicație. Aceasta are ca scop reducerea risipei alimentare în magazinele Bolt Market, iar la nivel global, în 2023, au fost „salvate” 80 de tone de mâncare prin intermediul ei.
Categoria Save Me! a fost lansată în anul 2022, cu scopul de a reduce risipa de alimente în magazinele Bolt Market și include discount-uri de până la 40% pentru produsele aflate în apropierea datei de expirare sau a perioadei optime de consum.
„Risipa de alimente reprezintă o problemă în multe dintre comunitățile locale în care Bolt Market își desfășoară activitatea. Între 8% și 10% din emisiile globale de gaze cu efect de seră sunt asociate risipei de alimente, în timp ce – la nivel global – aproximativ 931 de milioane de tone de alimente ajung la gunoi în fiecare an. Cu ajutorul categoriei Save Me!, ne propunem să sprijinim comunitatea locală prin reducerea la minimum a acestei tendințe, împiedicând irosirea produselor înainte de a ieși din magazin. Cele 80 de tone de deșeuri alimentare valorificate la nivel global cu ajutorul categoriei Save Me! în 2023 reprezintă un pas în direcția bună și suntem nerăbdători să colaborăm și mai strâns cu comunitățile locale, pentru a lupta împotriva risipei alimentare în 2024", a declarat Cristiana Găvănescu, Country Manager Bolt Market România.
În prezent, mai puțin de 1,5% din totalul vânzărilor reprezintă produse nevandabile, iar Bolt depune eforturi constante pentru a reduce și mai mult acest număr.
Bolt Market, serviciul rapid de livrare a produselor alimentare și non-alimentare, s-a lansat în România în 2021 și este prezent în București și Cluj-Napoca. Serviciile Bolt de livrare de produse alimentare sunt complementare serviciilor de mobilitate Bolt și au rolul de a reda orașele oamenilor, nu mașinilor.
Bolt are peste 150 de milioane de utilizatori în peste 45 de țări și peste 500 de orașe din Europa și Africa. Compania urmărește să accelereze tranziția de la mașinile personale la mobilitatea partajată, oferind alternative mai bune pentru fiecare domeniu de utilizare, inclusiv transport la cerere, mașini și trotinete electrice închiriate, livrare de mâncare și de produse alimentare și nealimentare.