Auchan duce mai departe programul Zero Risipă
Împreună cu fiecare client, obiectivul strategic al Auchan Retail România este de a limita risipa alimentară, generând un stil de viață responsabil, cu grijă față de oameni și mediu. Proiectul Zero Risipă este cea mai importantă soluție digitală, bazată pe Artificial Intelligence, propusă de Auchan Retail România pentru a combate risipa alimentară, un fenomen care se manifestă în prezent la nivel global.
Disponibil deja în cele 33 de hypermarketuri Auchan, proiectul Zero Risipă se extinde începând cu luna mai și în toate supermarketurile și magazinele de proximitate MyAuchan din București (Liberty, Obor, Otopeni 1, Otopeni 2, Rosetti, Luica, Banu Manta), Ilfov (La Strada, Alexandriei, Obregia), Timișoara (Buziașului), Turda, Cluj (Vivido) și Dolj (Universitaria).
„Încă de la lansare, impactul pe care Zero Risipă l-a avut în rândul clienților a fost unul major, atât la nivel de creștere a gradului de conștientizare, cât și în ceea ce privește implicarea activă în combaterea risipei alimentare, iar rezultatele înregistrate ne-au confirmat acest lucru. În mai puțin de un an de la lansare, datorită acestui program am reușit să salvăm peste 2,3 milioane de produse și să activăm o pârghie importantă în prevenirea schimbărilor climatice cauzate de nivelul ridicat de CO2 emis prin acest fenomen de risipă. Așadar, extinderea programului vine ca o completare firească și suntem siguri că numărul celor care se vor alătura demersului nostru de sustenabilitate va crește considerabil”, a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România.
Prin proiectul Zero Risipă, în doar 19 luni, în România, Auchan a evitat să risipim 5 458 608 de alimente, a salvat de la risipă 1.685 tone de produse si a evitat să risipim 3.369.964 de mese, dar a evitat și producerea a 4.212 tone de CO2.