38.000 de tone de ambalaje de sticlă, colectate prin intermediul SGR în primele 7 luni

În primele șapte luni de funcționare a Sistemului Garanție - Returnare, 38.000 de tone de ambalaje de sticlă au fost colectate prin intermediul retailerilor, din care 32.000 de tone au fost deja predate către reciclatori. Cantitățile colectate au crescut accelerat de la lună la lună. În luna iunie, de pildă, au fost colectate peste 16.000 de tone de sticlă, cu aproximativ 40% mai mult decât în luna precedentă. sticle reciclare Sistem Garantie Returnare

SGR este cel mai mare proiect de economie circulară, cu impact esențial asupra lanțului de colectare-reciclare. Prin prisma economiei circulare, RetuRO asigură întoarcerea materialelor în piață, precum și transparența parcursului acestor materiale pe întregul lanț, din momentul punerii pe piață, colectării, până la reciclare.

„Prin implementarea Sistemului de Garanție-Returnare, am făcut pași importanți către o economie circulară în România. Sistemul de Garanție-Returnare demonstrează deja impactul semnificativ pe care îl are asupra mediului și economiei circulare. Beneficiile sale sunt clare: mii de tone de plastic, aluminiu și sticlă au fost reintroduse în circuitul economic, economisind resurse valoroase și energie. Totodată, colaborarea cu cei mai mari operatori de reciclare din România contribuie semnificativ la dezvoltarea industriei locale de reciclare”, precizează Gemma Webb, CEO și Președinte al Directoratului RetuRO.

Pentru reciclarea sticlei colectate prin SGR, RetuRO, administratorul sistemului, colaborează cu cele mai mari companii de reciclare din industria locală. Aceste companii procesează materialul pentru producerea de noi ambalaje de băuturi.

„Azi lucrăm la capacitate maximă. Vom continua să investim pentru a putea procesa o cantitate cât mai mare din ceea ce RetuRO colectează la nivel național. Am observat un impact pozitiv prin intermediul SGR. Fabrica noastră de reciclare beneficiază azi de sticlă de calitate superioară”, susțin reprezentanții unei companii de reciclare.

Un alt beneficiu major al SGR este procentul mare de ambalaje de sticlă care ajung să fie reciclate. Calitatea materialului influențează semnificativ posibilitatea ca acesta să fie reciclat. Cu cât materialele au o calitate mai bună, cu atât rata de reciclare este mai ridicată, iar acesta este practic scopul final - reciclarea unei cantități cât mai mari de ambalaje din sticlă.

Operatorii de reciclare afirmă că materia primă secundară furnizată de RetuRO este net superioară sticlei recuperate prin alte fluxuri și sisteme de colectare. Implementarea Sistemului de Garanție-Returnare a reprezentat un pas important, care sprijină România în creșterea ratei de colectare a sticlei, precum și în atingerea țintelor de reciclare asumate la nivel european.

„Parteneriatul cu RetuRO ne asigură două elemente esențiale pentru o economie circulară sustenabilă: un flux constant de material și o calitate foarte bună a acestuia, astfel încât produsul rezultat din reciclare să îndeplinească toate condițiile solicitate de fabricile producătoare de ambalaj de sticlă. Cantitățile primite au crescut exponențial în ultimele luni, iar astăzi lucrăm la capacitate maximă. Vom continua să investim pentru a putea procesa o cantitate cât mai mare din ceea ce RetuRO colectează la nivel național”, explică reprezentantul companiei Terra Blue.

Potrivit reciclatorilor, până la lansarea Sitemului de Garanție-Returnare, sub 20% din cantitatea de materiale colectată era reciclată în buclă închisă, adică utilizată pentru fabricarea de noi ambalaje de băuturi, conform principiului bottle-to-bottle. Odată cu startul SGR, lucrurile s-au schimbat.

„Încă de la debutul parteneriatului cu RetuRO, am observat un impact pozitiv prin intermediul Sistemului de Garanție-Returnare. Fabrica noastră de reciclare beneficiază azi de sticlă post-consum de o calitate superioară. Colaborarea cu RetuRO contribuie semnificativ la eficiența proceselor noastre, iar implementarea acestui program este un factor cheie pentru creșterea ratei de colectare a sticlei și reducerea cantității de deșeuri care ajung în natură. Până anul trecut, în România, mai puțin de 20% din materialul colectat era valorificat în buclă închisă, restul fiind utilizat în aplicații care scot sticla din circuitul economic, cum ar fi pavelele sau blocurile de beton. Dezvoltarea continuă a SGR este esențială pentru creșterea ratei de colectare, facilitând menținerea acestui ciclu închis de reciclare", menționează reprezentantul Green-Group, grup care deține operatorul de reciclare Greenglass Recycling.

Procesul de selecție a operatorilor de reciclare cu care RetuRO colaborează în cadrul Sistemului Garanție-Returnare are în vedere criterii precum capacitățile de procesare a ambalajelor preluate pentru reciclare, tehnologiile disponibile pentru reciclare, experiența în domeniul reciclării și reputația în industrie, precum și stabilitatea financiară.

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi este reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

RetuRO, administratorul SGR, funcționează cu finanțare exclusiv privată și are rolul de a asigura transparența asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

operatiuni sortare si numarare centru RetuRO

Bilanț RetuRO colectare ambalaje
Bilanț RetuRO după primele șase luni de funcționare a programului
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, a anunțat că în primele 6 luni de funcționare a programului a predat către...
Bilanțul SGR la cinci luni de la lansare. Cel mai mare centru de colectare, deschis în Otopeni
Bilanțul SGR la cinci luni de la lansare. Cel mai mare centru de colectare, deschis în Otopeni
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România, a deschis în Otopeni, județul...
RetuRO a extins capacitatea centrului regional din Bonțida, județul Cluj
RetuRO a extins capacitatea centrului regional din Bonțida, județul Cluj
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), a extins capacitatea centrului regional din localitatea Bonțida, județul Cluj,...
RetuRO deschide un nou centru în Giarmata, județul Timiș, al doilea din România
RetuRO deschide un nou centru în Giarmata, județul Timiș, al doilea din România
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România, deschide cel de-al doilea centru...