FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Garom Food estimează o creștere a businessului de până la 20% în acest an

Garom Food estimează o creștere a businessului de până la 20% în acest an

Odată încheiată starea de alertă, consumul a crescut comparativ cu 2021, lucru care s-a resimțit în vânzările grupului Garom Food pe piața locală. Gabriel Terinte, Directorul General al companiei, spune că eliminarea certificatului de vaccinare la intrarea în marile centre comerciale a dus la un push în vânzări mai ales la produsele de bază.

„Am avut creșteri pe ambele branduri care le promovăm în România: Giana și Kaiser Franz Josef. Bineînțeles că brandul Giana, fiind poziționat ca preț în categoria mediu-low, a avut cele mai mari creșteri. Toate categoriile care au însumat produse de bază, ulei, zahăr, paste făinoase, făină, conserve au realizat vânzări record în 2022. Dar am avut parte de o surpriză plăcută și la gama premium Kaiser Franz Josef unde performanțele sunt superioare față de anul trecut. Cred că promovarea constantă a fost cheia succesului și vom continua tot anul 2022 să susținem această gamă, în care noi credem foarte mult pentru că ne diferențiază de concurență”, a explicat Gabriel Terinte pentru Progresiv.

Deși datele din prima parte a anului arată bine, 2022 nu este lipsit de provocări. Conflictul din Ucraina a schimbat foarte mult comerțul mondial și implicit sursele de aprovizionare. Începând din luna februarie, comenzile au crescut gradual pe absolut toate canalele de distribuție, spune executivul Garom Food.


Citește și: Gabriel Terinte, Garom Food: În vremuri tulburi e important să te concentrezi pe consolidarea businessului


„Pe fondul conflictului din Ucraina, toate prețurile de aprovizionare au crescut enorm începând din luna februarie, iar trendul va continua și mai abrupt în a doua parte a anului când vor intra noile recolte.

Costul logistic a ajuns pe fondul creșterii prețului la carburanți la cote uriașe și este greu de anticipat când se va stopa. Din păcate, toate sursele de aprovizionare sunt cu probleme grave în acest moment, iar cerea pe plan mondial este uriașă. Sunt întârzieri uriașe pentru executarea comenzilor trimise și putem spune că continuitatea aprovizionării este principala preocupare a tuturor comercianților în acest moment”, spune Gabriel Terinte.

Totodată, transportul naval este cel mai afectat și, pe lângă costul mare pe oricare rută de transport către Constanța, a mai apărut și problema mutării activității economice din porturile din Ucraina în Constanța.

„Acest lucru prelungește cu cel puțin o săptămână ruta de aprovizionare, iar la operarea în Constanța a containerelor sunt întârzieri uriașe. Din păcate, nu se întrevăd semne de ameliorare pe termen scurt, iar problema aprovizionării cu produse alimentare va întâmpina serioase sincope tot anul”, adaugă directorul general Garom Food.

În ciuda provocărilor, bugetul Garom Food pentru anul 2022 este optimist și prevede o creștere de 15-20% a cifrei de afaceri.

„După primele patru luni putem spune că suntem în grafic, însă e greu de estimat ce se va întâmpla mai ales din luna august-septembrie când vor intra noile recolte și implicit noile prețuri de aprovizionare. Cu siguranță că toată această creștere de prețuri generate la nivel mondial de conflictul din Ucraina va duce la o scădere ușoara a consumului de produse alimentare și orientarea către produse de bază ieftine. Bineînțeles, în contextul actual că ne-am regândit modelul de business și sperăm să reușim în ceea ce ne-am propus”, concluzionează Gabriel Terinte.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content