FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Francezii de la Casino lansează versiunea europeană a Amazon Go

Francezii de la Casino lansează versiunea europeană a Amazon Go

La sediul central al Monoprix din Clichy, grupul mamă Casino a implementat „BlackBox”- primul magazin autonom al retailerului francez. Deși pare că noul concept merge pe liniile deja trasate de Amazon Go, există câteva diferențe notabile care, de altfel, reprezintă și punctele slabe ale sistemului implementat de grupul Casino, potrivit RetailDetail.

Cu BlackBox, Casino devine primul retailer francez care își lansează oficial un concept de magazin automatizat. Magazinul are o suprafață de doar 18 metri pătrați și oferă spațiu pentru aproximativ 300 de SKU-uri. Ca și în cazul Amazon Go, acestea sunt în principal gustări, articole de uz casnic și produse de îngrijire personală.

„Am început să lucrăm la acest concept în urmă cu un an și jumătate și scopul nostru este să facem experiența de cumpărare mai fluidă”, susține Lorraine Gentin, Director Adjunct Inovație și Transformare Digitală la Groupe Casino, într-o declarație pentru LSA, citată de RetailDetail.

În ultimele săptămâni, conceptul BlackBox a fost testat zilnic de către angajații Monoprix din moment ce se află la parterul sediului central și, spre deosebire de modelul american, pentru a face cumpărături de la BlackBox clienții nu au nevoie de o aplicație mobilă. Le trebuie un card de credit și cu ajutorul lui vor avea acces în magazinul autonom. Cumpărăturile trebuie trecute prin fața unui ecran tactil și, în cazul în care clienții doresc factură, trebuie introdusă și adresa de email. Plata se face contactless.

O altă diferență majoră față de Amazon Go se referă la lipsa camerelor de supraveghere. Rafturile din BlackBox sunt în schimb echipate cu cântare hipersensibile, care pot înregistra cea mai mică schimbare de greutate. Combinată cu inteligența artificială, tehnologia știe astfel ce produs a luat clientul.

Cu toate acestea, există și unele puncte slabe. De exemplu, sistemul nu poate distinge între produse care sunt foarte asemănătoare, cum ar fi între două sticle de suc ale aceluiași producător, dar sortimente diferite. Singura modalitate de a fi distinse de sistemul implementat în BlackBox ar fi ca acestea să fie amplasate pe rafturi diferite, la distanță una de cealaltă.

O altă limitare se referă la numărul de clienți care pot fi prezenți în magazin în același timp pentru că tehnologia implementată de francezi poate procesa câte un singur coș de cumpărături. Cu alte cuvinte, dacă intră mai multe persoane în magazin în același timp, cumpărăturile lor vor ajunge într-un singur coș virtual.

În ciuda neajunsurilor, Monoprix intenționează să instaleze zece magazine concept BlackBox în cel mult doi ani. Fiecare locație de acest tip va fi conectată la un magazin fizic care o va gestiona și o va aproviziona continuu.

În privința locației din Clichy accesibilă acum doar angajaților Monoprix, aceasta va fi deschisă publicului larg în aproximativ 8 săptămâni.
 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content