Veniturile Lăptăria cu Caimac, afectate de inflație

Agroserv Măriuța, compania care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a încheiat primul semestru din acest an cu o pierdere netă de 1,4 milioane lei, față de un profit de 599 de mii de lei înregistrat în prima jumătate a anului 2021. Veniturile Lăptăria cu Caimac, afectate de inflație

Scumpirea materiilor prime, a ambalajelor și creșterea costurilor cu utilităților au determinat o creștere cu 16% a cheltuielilor din exploatare înregistrate de proprietarul Lăptăria cu Caimac, până la valoarea de 51,3 milioane de lei. În același timp, veniturile din exploatare au crescut cu doar 10%, până la pragul de 52 de milioane de lei.

„Inflația galopantă și creșterile semnificative de costuri cu energia și combustibilul au determinat un nivel ridicat de incertitudine. Acestea au generat un impact direct asupra vânzărilor, în special o scădere a vânzărilor de produse lactate. Prin urmare, anul 2022 este un an foarte dificil pe toate planurile afacerii noastre”, explică Mădălina Cocan, Directorul General al companiei.

Potrivit raportului disponibil la Bursa de Valori, compania a înregistrat creșteri de prețuri pentru toate inputurile fabricii și fermei. Printre produsele cu cele mai semnificative creșteri se numără îngrășămintele (300%), ambalaje de sticlă, carton și hârtie și piesele de schimb.

În privința costurilor cu utilitățile, majorarea de prețuri la energie electrică și gaz a avut un impact direct asupra activității companiei. Toate scumpirile s-au resimțit în prețul final al produselor.

„Transferarea acestor creșteri la raft este dificilă prin prisma faptului că retailerii și-au manifestat public intenția de a nu transfera inflația la consumator, astfel că eventualele creșteri de prețuri, chiar și în procente mult mai mici decât inflația declarată în iunie 2022, au fost cu greu acceptate. În plus, trebuie anticipat inclusiv intern echilibrul dintre creșterea prețului pentru recuperarea creșterilor de costuri, pe de o parte, iar pe de altă parte, evoluția volumelor vândute. Astfel, orice brand de bunuri de larg consum nu poate transfera costurile direct către consumator printr-o singură creștere de preț, ci mai degrabă trebuie să o facă etapizat, pe perioade mai mari de timp, pentru a nu pierde clienți”, declară Mădălina Cocan.


Citește și Tips & tricks pentru optimizarea celor mai importante pagini din magazinul tău online


Din punctul de vedere al consumatorilor, prima parte a anului s-a aflat sub semnul pandemiei, lucru dublat de incertitudinile provocate de conflictul din Ucraina, generând o scădere a vânzărilor de produse lactate. Deși din punct de vedere valoric a fost înregistrată o creștere datorată majorărilor de preț, asupra volumului a existat un impact, în special în ceea ce privește laptele, categoria de produs cea mai sensibilă la preț și condiții economice.

Veniturile din vânzarea de produse lactate, semifabricate, precum și de mărfuri au atins valoarea de 19,3 milioane de lei (după acordarea reducerilor), acestea având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri generată în prima jumătate a anului. În primul semestru din 2022, compania a înregistrat venituri de 690 mii de lei din vânzarea mărfurilor, reprezentând vânzările prin magazinul propriu.

„Pe de altă parte, există și aspecte pozitive înregistrate în primul semestru, în special brânzeturile, smântâna și untul având o evoluție bună, tendință care a continuat și după încheierea perioadei de raportare, în lunile iulie și august”, adaugă Mădălina Cocan.

În concluzie, compania se așteaptă ca a doua jumătate a acestui an să fie mai bună decât prima, determinată de numeroși factori, precum sezonalitatea, încetinirea creșterii prețurilor, o economie mai predictibilă, precum și creșterea gradului de conștientizare asupra produselor Lăptăria cu Caimac și a cererii pentru produsele nou lansate.

„Menținem bugetul pentru 2022, așa cum a fost aprobat în cadrul Adunării Generale a Acționarilor din aprilie 2022. Suntem optimiști că începem sezonul de toamnă fără restricții, cu prezența fizică la școală și sperăm că urmează o perioadă cu vânzări bune, care ne vor ajuta să recuperăm pierderea din S1 2022”, concluzionează Mădălina Cocan.

 

 

Producătorul Lăptăria cu caimac își reduce pierderile cu 70% în primul semestru
Producătorul Lăptăria cu caimac își reduce pierderile cu 70% în primul semestru
Agroserv Măriuța, producătorul brandului Lăptăria cu Caimac, a încheiat primele șase luni ale acestui an cu vânzări de 36,3 milioane de...
Lăptăria cu Caimac oprește producția pentru trei din produsele sale
Lăptăria cu Caimac oprește producția pentru trei din produsele sale
Iaurtul răcoros, iaurtul de băut și laptele condensat ies din oferta Lăptăria cu Caimac de la începutul acestui an din cauza creșterii...
Mediul de business, slalom printre creșteri alarmante de costuri și scenarii pesimiste
Mediul de business, slalom printre creșteri alarmante de costuri și scenarii pesimiste
Un an greu pentru toți jucătorii din retail și FMCG, în care incertitudinea a fost factorul cel mai greu de gestionat. Așa rezumă 2022...
Producătorul Lăptăria cu Caimac estimează pierderi de 1,6 mil. lei pentru acest an
Producătorul Lăptăria cu Caimac estimează pierderi de 1,6 mil. lei pentru acest an
Agroserv Măriuța, producătorul brandului Lăptăria cu Caimac, estimează că va încheia anul acesta cu o pierdere de 1,6 milioane de lei pe...