Vânzările Heineken în T3, afectate puternic de contextul pandemic
Heineken, al doilea cel mai mare jucător pe piața mondială a berii, a raportat o scădere peste așteptări a vânzărilor în trimestrul al treilea al anului financiar pe fondul restricțiilor Covid-19 care au influențat puternic evoluția volumelor vândute în Asia, scrie Esmmagazine.com.
Gigantul olandez a raportat o scădere de 5,1% în T3 2021 comparativ cu aceeași perioadă din 2020, cel mai abrupt declin înregistrând regiunea Asia-Pacific (-37,4%).
La nivelul Europei vânzările s-au contractat cu 2,3% în perioada menționată, în timp ce Orientul Mijlociu și Europa de Est au înregistrat o creștere de 5,5%. “Vedem primele semne de revenire, însă la nivel macro contextul rămâne unul volatil, iar noi reacționăm în linie. Prin urmare, pentru a depăși această provocare ne uităm cu atenție la preț și costuri în toate piețele pe care activăm. Așteptările noastre rămân însă neschimbate, rezultatele financiare ale acestui an plasându-se sub cele din 2019”, a punctat Dolf van den Brink, CEO-ul Heineken.
Grupul Heineken are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru. În România, portofoliul include branduri precum Heineken, Ciuc, Silva, Neumarkt, Birra Moretti, Strongbow. Heineken România a raportat pentru anul 2020 o cifră de afaceri de 1,26 miliarde de lei, similară cu cea din 2019, când a avut 1,23 miliarde de lei.