Vânzările Avincis vor crește cu circa 20% în acest an
Deși vânzările din primele trei luni ale anului au fost mai scăzute din cauza contextului pandemic, situația s-a echilibrat odată cu relaxarea măsurilor pentru HoReCa. Coroborat cu dezvoltarea vânzărilor în retailul fizic și online, dar și a turismului enologic, 2021 va aduce un plus de 20% pentru businessul producătorului de vinuri Avincis, a spus Andreea Micu, proprietar crama Avincis.
“În primul semestru din 2021 vânzările au atins același prag cu cele din 2019, dinainte de pandemie. Dezvoltarea a fost bună și în restul acestui an, înregistrând creșteri sensibile cantitative și valorice vs 2020. Motoarele de creștere a businessului îl reprezintă vinurile. În plus, dezvoltarea vânzărilor în mediul online și IKA, dar și turismul enologic ne-au ajutat să creștem și să depășim rezultatele din 2020. Ne-am bucurat să vedem că românii s-au reorientat către turismul intern și din ce în ce mai multe persoane vor să descopere și să se bucure de o experiență enoturistică”, a spus, pentru Progresiv, Andreea Micu.
Prin urmare, proprietarul cramei Avincis estimează pentru acest an o creștere cantitativă și valorică a cifrei de afaceri cu circa 20% față de 2020. Potrivit datelor financiare disponibile, Avincis a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 5,4 milioane lei.
Referitor la evoluția pieței de profil, Andreea Micu susține că “românii au căutat motive de sărbătoare în lucrurile mici și au ales să se bucure de reușite consumând în primul rând spumante (ex. prosecco, petiant, frizzante, cele obținute prin metoda charmat), care au devenit vedetele primelor luni ale anului. Consumul de vin rosé este în continuare în topul preferințelor de consum, la fel ca în anii trecuți. De asemenea, vinurile albe aromate, cele ușor de înțeles, au fost alese în detrimentul vinurilor elaborate – gastronomice”.
Odată cu pandemia, tot mai mulți consumatori de vin au făcut trecerea către cumpărăturile online, observând că li se potrivesc mai bine stilului de viață sau că îi ajută în eficientizarea timpului. În acest context, Avincis s-a concentrat pe vânzările către magazinele online partenere și către IKA, respectiv a optat pentru pachete promoționale pentru vinurile din magazinul online al companiei, lansat anul trecut.
Pe de altă parte, în condițiile în care tot mai mulți români au ales tursimul enologic, producătorul de vinuri Avincis, care deține o cramă în Drăgășani, județul Vâlcea, are în derulare un proiect de modernizare a unității prin fonduri europene, în valoare de 2,5 milioane lei.