Unilever caută cumpărător pentru branduri cu vânzări de un miliard de euro
Unilever intenționează să vândă o serie de branduri alimentare care înregistrează vânzări cumulate de aproximativ un miliard de euro, a punctat Hein Schumacher, CEO-ul companiei, potrivit Reuters.
Executivul nu a precizat care sunt brandurile pe care Unilever intenționează să le vândă în încercarea de a-și eficientiza portofoliul de mărci alimentare. Potrivit unor surse din piață, Unilever are în plan vânzarea unor branduri precum Unox (supe) și Conimex (condimente) din Olanda, precum și branduri alimentare mai mici din Marea Britanie și alte țări din Europa.
Unilever, care gestionează un portofoliu de aproximativ 400 de branduri la nivel global, a încercat în ultimul an să își recalibreze operațiunile prin promovarea mai intensă a unui număr de 30 de branduri-locomotivă și eficientizarea businessului, în special în Europa. În luna martie, Unilever anunța că divizia de înghețată urma să devină business independent. Procesul urmează să fie finalizat până în 2025. În urma acestui proces, Unilever estimează o creștere de 5-6% a vânzărilor și o îmbunătățire modestă a profitului.
Compania, care își propune să devină „un jucător mai simplu și mai focusat”, a lansat un program de reducere a costurilor prin care urmărește să obțină economii de aproximativ 800 de milioane de euro în următorii trei ani. Desprinderea diviziei de înghețată va însemnă că Unilever va „face mai puține lucruri, însă mult mai bine, cu un impact mai mare în zona profitabilității”.
Unilever este unul dintre principalii furnizori de produse de Personal Care, Home Care, Beauty & Wellbeing, Nutrition și Ice Cream, cu vânzări în peste 190 de țări și produse utilizate zilnic de 3,4 miliarde de oameni. În regiunea Sud-Centrală, Grupul Unilever operează pe piețele alimentare, de îngrijire personală și de îngrijire a casei prin intermediul Unilever South Central Europe și Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul în București, coordonează operațiunile de marketing și vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru și Moldova.