Tranzacție de 11,3 mld. dolari între AB InBev și Asahi

Asahi Group Holding, proprietarul Ursus Breweries, a ajuns la un acord de preluare a Carlton & United Breweries, filiala australiană a Anheuser-Busch InBev, pentru 11,3 miliarde de dolari, scrie publicația Foodbev Media. Tranzacția așteaptă acordul autorităților de concurență și ar urma, în cazul unui răspuns pozitiv, să se concretizeze până la începutul anului viitor. Tranzacție de 11,3 mld. dolari între AB InBev și Asahi

Carlton & United Breweries (CUB) deține o cotă de aproape 50% pe piața berii din Australia, având în portofoliu mărci precum Foster’s și Victoria Bitter, una dintre cele mai populare beri în această piață.

Ca parte a tranzacției, Asahi va câștiga drepturile de comercializare a portofoliului brandurilor globale și internaționale ale AB InBev pe teritoriul Australiei. Reprezentanții producătorului de bere au declarat că achiziția CUB îi va accelera expansiunea și în alte piețe, în regiunea APAC, dar și la nivel global. De cealaltă parte, vânzarea CUB va ajuta AB InBev să-și reducă datoriile de peste 100 de miliarde acumulate inclusiv pe fondul preluării SABMiller.

În același scop, AB InBev a anunțat că încă analizează o eventuală listatre pe bursă a unei participații minoritare la divizia din Asia Pacific, excluzând subsidiara australiană, ”cu condiția ca operațiunea să poată fi efectuată la o evaluare corectă”.

Asahi nu este la prima achiziție a unor active deținute de AB InBev. În 2017, japonezii au preluat mai multe afaceri intrate în portofoliul AB InBev după fuziunea acestuia cu SABMiller, printre care și Ursus Breweries, numărul 1 pe piața berii din România, într-o tranzacție de 7,3 miliarde de euro.

Anul trecut, divizia din Asia Pacific a raportat afaceri de 8,47 de miliarde de dolari, susținută  de un avans puternic pe piața din China, unde brandurile sale super premium ”au continuat să crească semnificativ”. În primul trimestru al anului, volumul AB InBev în Asia Pacific a scăzut cu 1,3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
 

AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
AB InBev investește milioane de euro în portofoliul de bere fără alcool
În contextul în care categoria berii fără alcool experimentează una dintre cele mai rapide creșteri, AB InBev investește milioane de euro în...
Producătorul Stella Artois, performanță peste estimările analiștilor în T3
Producătorul Stella Artois, performanță peste estimările analiștilor în T3
Vânzările înregistrate de Anheuser-Busch InBev în trimestrul al treilea din acest an au depășit estimările analiștilor și au dus...
AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro
AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro
Anheuser-Busch InBev, liderul pieței de bere la nivel mondial, ia în considerare vânzarea unor branduri pe care le comercializează în Germania...
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
În ciuda crizei sanitare, Anheuser-Busch InBev a înregistrat vânzări în creștere în intervalul iulie – septembrie, spre deosebire de...
AB InBev achiziționează un producător de bere din SUA
AB InBev achiziționează un producător de bere din SUA
AB InBev, cel mai mare jucător din industria globală a berii, intenționează să se extindă pe piața din Statele Unite ale Americii prin...
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
AB InBev, cel mai mare jucător din industria globală a berii, a raportat în cel de-al doilea trimestru cea mai bună performanță în ceea ce...