Studiu Waterdrop: 51% dintre români nu consideră apa de la robinet o sursă sigură de hidratare
Jumătate dintre consumatorii români crede că apa de la robinet nu este o sursă sigură de hidratare, arată un studiu desfășurat de Waterdrop despre preferințele consumatorilor din regiunea ECE privind hidratarea. Analiza comparativă între patru țări - România, Slovacia, Ungaria și Cehia - din spațiul ECE dezvăluie importanța acordată hidratării în sezonul rece, precum și utilitatea pe care recipientele reutilizabile o au în viețile oamenilor.
Compania a analizat aspecte cheie, precum consumul apei de la robinet, frecvența hidratării în sezonul rece, tipul de băuturi preferate în această perioadă, factorii determinanți pentru alegerea unui anumit tip de băutură și alegerile personale privind recipientele folosite, cât și felul în care acestea contribuie la menținerea unui stil de viață sustenabil. Conform informațiilor colectate, 84.9% dintre respondenți consideră că apa de la robinet nu este o sursă sigură de hidratare. Din acest procent, 51% îi este atribuit României, comparativ cu Republica Cehă, care are un procent de doar 5.9% privind răspunsurile negative. Ca alternativă de consum, majoritatea persoanelor optează pentru apa îmbuteliată sau cea filtrată.
Analizând modul în care respondenții contribuie la bunăstarea mediului înconjurător, România se situează în rândul tendințelor europene privind eforturile de eliminare a plasticului din viața de zi cu zi, demonstrând astfel un angajament remarcabil față de sustenabilitate. Un exemplu notabil este faptul că peste 20.000.000 de sticle de plastic au fost returnate de români, pe durata a 3 luni, de la implementarea SGR (Sistemul de Garanție-Returnare) în România.
Mai mult decât atât, 78% dintre românii care au luat parte la acest studiu demonstrează o tendință în creștere pentru a opta pentru alternative sustenabile, precum sticlele reutilizabile, în defavoarea celor de plastic. Acest procent impresionant indică nu doar o preferință personală, ci și un semn al conștientizării tot mai mari în ceea ce privește impactului negativ pe care plasticul îl are asupra mediului înconjurător.
„În sezonul rece sau primăvara, oamenii tind să neglijeze aspectele vitale privind sănătatea organismului, precum hidratarea, deoarece senzația de sete nu este la fel de intensă comparativ cu zilele toride de vară. Totuși, este important să acordăm o atenție sporită hidratării pe tot parcursul anului. Totodată, înțelegerea importanței utilizării unor recipiente sustenabile și reciclarea contribuie la protejarea mediului înconjurător, reducând producția de deșeuri. Astfel, prin adoptarea unor obiceiuri responsabile, fiecare individ poate contribui la crearea unui viitor mai bun pentru noi și toți cei din jurul nostru", afirmă Katerina Navratilova, CEO Waterdrop CEE.
Hidratarea în sezonul rece - obicei deficitar în rutina colectivă
Studiul dezvăluie faptul că peste 50% dintre participanții din cele patru țări implicate consumă în medie între 3 și 4 pahare de apă pe zi în timpul sezonului rece. Cu toate acestea, cantitatea este considerată insuficientă în raport cu necesarul ideal de hidratare pentru un adult, necesar care variază în funcție de înălțime și greutate, conform recomandărilor de la medici și specialiști în nutriție. Un alt aspect important este preferința pentru ceaiuri în detrimentul apei proaspete, fiind considerate o alternativă excelentă, în special când vorbim despre prevenirea și combaterea răcelilor de sezon. Totuși, este important ca ceaiurile să nu fie îndulcite cu zahăr sau alți îndulcitori, pentru a contribui la menținerea unui stil de viață echilibrat și a nu altera proprietățile vindecătoare ale acestora. Prin astfel de alegeri, consumatorii își pot asigura un aport adecvat de lichide, contribuind la menținerea unei stări optime de bine.
Concluzia studiului subliniază importanța conștientizării și gestionării corecte a hidratării zilnice, mai ales luând în calcul că aproape 60% dintre consumatori atestă că uită să se hidrateze pe parcursul zilei.
Waterdrop este un brand fondat în 2016 de Martin Donald Murray and Henry Murray, având misiunea să încurajeze oamenii de pretutindeni să consume mai multă apă pentru o viață mai sănătoasă, longevivă și sustenabilă. Prezent la nivel mondial pe 12 piețe, 11 piețe din Europa (Germania, Austria, UK, Franța, Italia, Olanda, Spania, Cehia, Slovacia, Polonia, România) și SUA, Waterdrop deservește peste 1 milion de clienți la nivel global.