Studiu: Micul dejun, important pentru 7 din 10 români

Consumat acasă, în oraș sau la birou, micul dejun reprezintă pentru mulți dintre consumatorii români ritualul care dă energia necesară pentru toate activitățile de peste zi. 7 din 10 români consideră că micul dejun este important, alegând să îl consume în medie de 5 ori pe săptămână, arată datele celui mai nou studiu iSense Solutions. Iar cei care declară că au un stil de viață sănătos, iau micul dejun zilnic într-o proporție mai mare (71% vs. 54% total români din mediul urban), la fel și cei care declară că fac sport/mișcare în mod regulat (64%). Studiu: Micul dejun, important pentru 7 din 10 români

Românii din mediul urban asociază micul dejun cu sentimentul oferit de cadrul familial, respectiv de propria locuință și de obicei micul dejun se ia acasă (87%), împreună cu familia sau partenerul (59%), dar și singuri (33%). 10% iau micul dejun la birou, în timp ce 2% iau micul dejun pe drum – în timp ce merg sau sunt în mașină.

Când vorbim despre orele la care servesc prima masă a zilei, cel mai des este consumată între orele 8:00 și 10:00 dimineața (47% dintre cei care iau mic dejun) sau între 6:00 și 8:00 (38%). Un sfert dintre tinerii care iau micul dejun mănâncă după ora 10:00 (vs. 78% tineri care îl iau înainte de ora 10:00). O treime dintre cei care obișnuiesc să mănânce micul dejun îi alocă până în 15 minute, iar aproape jumătate între 15 și 30 de minute, potrivit datelor iSense Solutions.

Puțin peste jumătate dintre românii din mediul urban (54%) iau micul dejun zilnic. Cei care uneori aleg să sară peste prima masă a zilei declară că principalele motive pentru care o fac sunt lipsa poftei de mâncare (36%), startul zilei cu cafea sau țigară (24%), dar și lipsa timpului (23%).

Întrebați care sunt alimentele consumate la micul dejun, aceștia menționează ouăle (62%), brânzeturile (61%) și mezelurile (50%), iar cele mai apreciate băuturi sunt cafeaua (63%), iaurtul, sana, chefirul (fiecare 43%) și laptele (37%). Un sfert dintre românii din mediul urban mănâncă fructe la micul dejun, tot un sfert consumă legume și 8% beau suc sau smoothie de fructe/legume. Cei care au copii, comparativ cu populația totală din mediul urban, mănâncă într-o măsură mai mare unele alimente la micul dejun: iaurt, sana, chefir (48% vs. 43%), unt (47% vs. 43%), cereale/ musli (34% vs. 29 %), dar și produse de patiserie cumpărate (croissante, ștrudel, covrigi s.a. – 21% vs. 17%).

Aproximativ un sfert dintre românii din mediul urban cu acces la internet consideră că au un stil de viață sănătos. Aceștia evită mâncărurile de tip fast food – 62% comparativ cu populația totală – 38%) și băuturile carbogazoase (60% în comparație cu 40% populația totală), încercând să consume zilnic fructe și/ sau legume (76% vs. 50%). Cei care fac sport/mișcare în mod regulat mănâncă batoane de cereale într-o proporție mai mare față de populația totală (12% vs. 7%) și beau shake proteic (5% vs. 2%).

Totodată, când vorbim despre responsabilitate și puterea exemplului, 8 din 10 români consideră că micul dejun este foarte important pentru copii, motiv pentru care 34% dintre părinți afirmă că iau micul dejun pentru a fi un exemplu pentru cei mici.

La capitolul weekenduri și răsfățuri, 43% dintre români afirmă că în weekend alocă mai mult timp micului dejun sau se răsfață cu unul special (35%). Unu din 10 români din mediul urban declară că a mers să ia brunch-ul o dată pe săptămână în ultimul an, în timp ce 37% dintre români susțin că nu au mers niciodată, potrivit celui mai nou studiu realizat de iSense Solutions.

Metodologie. Datele prezentate fac parte din studiul săptămânal iSense Solutions Omnibus, cercetare reprezentativă pentru populația utilizatoare de internet din mediul urban. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 1.000 de respondenți în luna ianuarie a acestui an, marja maximă de eroare +/- 3.1%, la un nivel de încredere de 95%. Informațiile calitative au fost extrase din Comunitatea Online iSense Solutions Modern Consumers, care cuprinde 50 de respondenți activi, cu vârste cuprinse între 18 – 55 ani.

 

Cerealele, categoria care se dezvoltă pe două momente de consum
Cerealele, categoria care se dezvoltă pe două momente de consum
Estimată la 89 de milioane de euro, piața de cereale și batoane de cereale are încă spațiu de dezvoltare din moment ce consumul local este sub...
Cum poate fi exploatat mai bine momentul de consum „mic dejun”?
Cum poate fi exploatat mai bine momentul de consum „mic dejun”?
Un prilej de liniște în timpul săptămânii și de conexiune cu familia în weekend, micul dejun este un moment de consum care oferă multiple...
Studiu: Peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineața
Studiu: Peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineața
Jumătate dintre români sar peste micul dejun, majoritatea fiind fără copii. Ei au tendința de a consuma ceva mai târziu în timpul zilei, ca...
Reinventarea micului dejun, o sursă de energie pentru vânzările producătorilor
Reinventarea micului dejun, o sursă de energie pentru vânzările producătorilor
Privit drept cea mai importantă masă din timpul unei zile, micul dejun se adaptează din mers nevoilor consumatorilor actuali, în condițiile în...