Studiu: De unde cumpără românii hrană pentru animalele de companie
În România, 6 din 10 români au un animal de companie, arată un studiu Reveal Marketing Research. Studiul notează și locurile de achiziție ale românilor pentru mâncarea animalelor de companie, precum și factorii ce determină o preocupare mai mare a cumpărătorilor în ceea ce privește îngrijirea animalelor de companie pe care le dețin.
Potrivit studiului Reveal Marketing Research, câinele nu este doar cel mai bun prieten al omului, ci şi cel mai comun animal de companie deţinut la nivelul gospodăriilor din mediul urban și rural, datele arătând că 73% dintre posesorii de animale de companie au câine, în vreme ce 57% au pisici. Totuși, câinele se detașează ca animalul preferat de către tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani (80%) și familiile cu copii (78%).
Studiul analizează și locurile din care românii cumpără hrană pentru animalele de companie. Majoritatea preferă hypermarketurile/supermarketurile (78%) şi magazinele specializate (55%), urmate de veterinar (20%) şi de achiziția online (15%).
Se observă o preocupare mai mare a persoanelor din mediul urban în ceea ce privește îngrijirea animalelor de companie pe care le dețin, întrucât 64% dintre acestea cumpără hrană de la magazinele specializate, care comercializează inclusiv produse premium. Acest lucru se poate datora puterii de cumpărare mai ridicate în zona urbană, cât și unei prezențe și diversități mai mari a serviciilor, magazinelor specializate și a cabinetelor veterinare.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.