Silvia Sticlea, Nestlé România: ”Diversitatea portofoliului ne face mai puternici și mai adaptabili”
După o creștere de 12,9% în primul trimestru al acestui an, susținută și prin alegerile sustenabile la nivel de game de produse, Nestlé România continuă să mizeze pe extinderea portofoliului și pe inovare. Anul trecut compania a lansat peste 30 de produse noi, iar primul trimestru a adus noutăți în majoritatea categoriilor, fiind aduse pe piață produse sub branduri intrate în premieră în România – Nesvita și Nancare, sau fiind extinse gamele deja existente în piață.
”De-a lungul anilor am mizat pe extinderea portofoliului de produse și pe inovare și strategia Nestlé nu se va schimba. Cheia succesului este de a te reinventa constant. În Nestlé diversitatea portofoliului este foarte importantă pentru că putem să adresăm nevoi diferite și consumatori diferiți. Diversitatea ne face mai puternici, mai adaptabili”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
Astfel, de la începutul anului, producătorul a finalizat investiții importante în extinderea gamei de produse, fiind lansate produse noi sub brandurile Maggi, Nescafé, Starbucks, Joe, After Eight, Les recettes de L´Atelier, KitKat și Smarties.
În plus, agenda de inovare a cuprins și trei lansări importante care răspund tendințelor actuale de consum: Nesvita Cereale cu Ovăz, Gerber Organic for Baby (o gamă de produse bio pentru diversificarea alimentației), Nestlé Nancare (suplimente pediatrice).
”Gamele noi au nevoie de timp pentru a ajunge să fie cunoscute de consumatori și atunci e nevoie de investiții pentru a le face cunoscute. Cel mai important pas este să convingem consumatorul să încerce produsele. Dacă vorbim despre ponderea acestor lansări în total cifră de afaceri, rezultatele diferă în funcție de tipul de lansare. Dacă e o extensie de gamă impactul clar nu va fi atât de mare, însă dacă vorbim de o gamă nouă, cum este de exemplu Garden Gourmet, estimarea este că până la finalul anului va ajunge la o cotă de 4-5% din cifra de afaceri în categorie”, a mai punctat Silvia Sticlea.
Nestlé este unul dintre cei mai mari jucători din piața bunurilor de larg consum fiind prezent în 189 de țări din întreaga lume. În 2021, grupul a raportat o cifră de afaceri de 87,1 miliarde de franci elvețieni, în creștere cu 3,3% față de anul precedent. Pe piață locală compania a raportat în 2021 un avans peste media grupului, bifând un plus al afacerilor de 10,5%.
Te-ar putea interesa și: Bilanțul Nestlé România după 25 de ani pe piața locală.