Purcari își accelerează ritmul de creștere pe piața locală
Producătorul de vinuri Purcari Wineries rămâne pe un trend ascendent și încheie primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 106,53 de milioane de lei, în creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. În dreptul profitului net, producătorul a raportat un declin de 12% față de primul semestru al anului 2020, până la 3,5 milioane de lei.
”Vedem o cerere puternică continuă pentru brandurile noastre și reușim să menținem marje bune în ciuda bazei de costuri mai mari determinată de recolta slabă din 2020. Din fericire, sezonul 2021 pare încurajator până acum din perspectiva recoltei, ceea ce ne pune într-o poziție bună dacă vorbim despre viitor. Bilanțul nostru puternic ne poziționează bine pentru maximizarea opțiunilor strategice și a proiectelor de investiții cu randament ridicat”, a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries.
Pe piața din România, producătorul și-a majorat vânzările în primul semestru cu 29%, un avans net superior creșterii raportate în primul trimestru, când Purcari a înregistrat un plus de 19%. La nivel de branduri, Purcari, brandul lider din portofoliul companiei, a condus creșterea cu un plus de 36%, însă rezultate foarte bune au raportat și brandul Bardar, care a bifat un plus de 115%, însă de la o bază de comparație mai mică, dar și Crama Ceptura, cu un avans al vânzărilor de 14%, susținut de îmbunătățirea calității și un marketing mai activ.
Purcari Wineries este unul dintre cele mai mari grupuri de vinificație din Europa Centrală și de Est (CEE). Grupul gestionează în jur de 1.300 de hectare de podgorii și operează patru platforme de producție în România și Moldova, dintre care trei sunt dedicate producției de vin, utilizând struguri din podgorii proprii și din furnizori terți, și unul dedicat producției de brandy. Purcari este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de circa 30%, şi cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 30 de ţări.
Sursă foto: Facebook/Purcari Wines