Proiect-pilot în industria vinului: etichete cu interacțiune digitală
Tipografia Sunimprof Rottaprint a anunțat demararea producției, în premieră națională, de etichete inteligente cu interacțiune digitală. Este vorba despre un proiect pilot dezvoltat în parteneriat cu crama Jelna din zona Transilvaniei, pentru un număr limitat de sticle de vin dintr-un sortiment lansat recent pe piață.
Noile etichete inteligente au un tag NFC (Near Field Communication) aplicat, care conține informația pe care producătorul dorește să o transmită și pe care o poate modifica în timp real. Acestea vor putea fi scanate de la 2 cm distanță cu un smartphone care are tehnologia NFC activată.
“Așa cum putem controla funcționarea centralei sau a sistemului de monitorizare de acasă direct de pe telefonul mobil, de acum ne vom putea conecta la fiecare produs. Să ne imaginăm că doar cu o simplă scanare a etichetei zaharului, de exemplu, putem avea o rețetă anume pe telefonul mobil, putem afla povestea produsului sau de unde provin ingredientele. Ne așteptăm ca brandurile care doresc să adauge ceva nou și inovator în campaniile lor de promovare și care își doresc să țină o legătură strânsă cu clienții lor să apeleze în scurt timp la etichetele inteligente”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Sunimprof Rottaprint (Foto).
Etichetele cu interacțiune digitală permit consumatorilor să acceseze pe loc informații despre produs sau brand, să participe la promoții sau să verifice autenticitatea produsului. Totodată, cu ajutorul sistemului și a platformei software dezvoltate în cadrul acestui proiect pilot, consumatorii vor putea transmite un feedback în timp real, iar brandul le va putea răspunde.
Sunimprof Rottaprint a realizat acest nou tip de etichete în parteneriat cu firma de software clujeană Intuitivia Technologies care, pe baza tehnologiei Internet of Things, a dezvoltat platforma software cu ajutorul căreia brandurile pot să realizeze o interacțiune bidirecțională cu utilizatorii sau consumatorii.
Sunimprof Rottaprint, un business cu capital autohton pornit în urmă cu 27 de ani, este în prezent cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive din România. Compania are sediul în Apahida, jud. Cluj, și deține în prezent 4 centre logistice la nivel local (Timișoara, Brașov, Ilfov, Pașcani) și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 250 de angajați. În 2017, Sunimprof Rottaprint a livrat produse în 14 țări din Europa, Asia și Statele Unite ale Americii.
![Reorganizarea portofoliului de produse a adus Rottaprint cu circa 7% mai mulți clienți internaționali în 2023](https://static.revistaprogresiv.ro/uploads/2024/04/cristi_rotta_0-400x250.jpg)
![Afacerile Rottaprint au avansat cu 10% anul trecut](https://static.revistaprogresiv.ro/uploads/2024/03/cristi_rotta-400x250.jpg)
![Rottaprint: Investițiile în tehnologii au redus termenele de producție cu până la 2 zile](https://static.revistaprogresiv.ro/uploads/2023/11/rottaprint_1-400x250.jpg)
![Rottaprint și-a majorat exporturile cu circa 40% în 2022](https://static.revistaprogresiv.ro/uploads/2023/03/rottaprint-400x250.jpg)
![Rottaprint, afaceri peste pragul de 30 de milioane de euro în 2022](https://static.revistaprogresiv.ro/uploads/2023/02/etichete_rottaprint-400x250.jpg)
![Proiect-pilot în industria vinului: etichete cu interacțiune digitală](https://static.revistaprogresiv.ro/uploads/2018/07/cristi_nechita-rotta_director_general_sunimprof_rottaprint-400x250.jpg)