Profitul Purcari, creștere de 17% după primele trei luni ale acestui an

Purcari Wineries, unul din producătorii principali de vin din Europa Centrala și de Est, a încheiat primele trei luni din acest an cu rezultate peste nivelul primului trimestru din 2021. Veniturile companiei au crescut până la aproape 56,2 de milioane de lei, reprezentând un plus de 13% raportat la ianuarie – martie 2021. Profitul Purcari, creștere de 17% după primele trei luni ale acestui an

Totodată, profitul net înregistrat de Purcari Wineries a fost de aproape 12 milioane de lei, în creștere cu 17% raportat la primul trimestru al anului trecut. Potrivit companiei, performanța puternică a brandului lider Purcari și brandului premium Bardar a contribuit la o îmbunătățire semnificativă a mixului de produse vândute, compensând presiunile asupra costurilor.

„Rezultatele Companiei demonstrează o reziliență durabilă a modelului nostru de afaceri, într-o perioadă provocatoare, condiționataă de turbulențe geopolitice și presiuni inflaționiste. Combinația dintre brandurile noastre puternice, precum și disciplina noastră la nivel de costuri, ne avantajează în aceasta perioadă dificilă pentru regiunea noastră, precum și pentru întregul glob”, declară Victor Bostan, CEO Purcari Wineries.

Pe piața din România, vânzările înregistrate în primul trimestru din acest an au fost cu 7% mai mari față de primele trei luni din 2021, brandul Purcari înregistrând o creștere de două cifre, inclusiv o performanță puternică a seriei Nocturne, destinata exclusiv sectorului HoReCa. Totodată, Bardar și-a dublat vânzările față de anul trecut, în urma unei cereri sporite din partea conturilor cheie, deși de la o bază mai mică.

În Moldova, vânzări au bifat o creștere de 36% în perioada analizată, accelerând pe toate canalele de distribuție. Toate brandurile au înregistrat o îmbunătățire a mixului de produse vândute, Bostavan și Bardar demonstrând cel mai mare ritm de creștere. Evoluția bună este strict legată și de ridicarea restricțiilor din sectorul HoReCa, lucru care a dus la creșterea consumului out of home.


Citește și: Tendințe care vor redefinesc consumul în piața bunurilor de larg consum


O altă piață care a contribuit la creșterea businessului Purcari Wineries este cea asiatică, unde veniturile totale au crescut în primul trimestru din acest an cu 20% față de primul trimestru din 2021. Și aici, brandurile cu cea mai bună evoluție au fost  Purcari și Bardar. Deși în creștere, piața asiatică nu a fost lipsită de provocări pentru Purcari.

„Unele livrări au fost amânate pentru trimestrul II în condiția transferării logistice din portul Odessa la Constanța și deficitul de containere maritime. Totodată, în China mediul comercial este dificil în condiția carantinei generale”, potrivit companiei.

Există însă și piețe care au contribuit negativ la veniturile grupului Purcari. Una dintre ele este Polonia, unde vânzările au scăzut cu 1% în primul semestru, urmată de Cehia și Slovacia.

Nu în ultimul rând, Ucraina, războiul din Ucraina a făcut ca vânzările pe această piața să scadă considerabil. În perioada analizată, acestea au scăzut cu 48%, distribuția fiind reluată abia la jumătatea lunii aprilie în vestul Ucraina, unele livrări fiind așteptate la sfârșitul trimestrului II.

Pentru 2022, Purcari Wineries estimează o creștere a veniturilor totale de 15 – 20% și o evoluție a profitului net cuprinsă între +10 - +15%. Pe segmentul „Vinuri”, compania estimează o creștere cuprinsă între 10 și 15%.

Purcari Wineries Plc, proprietarul brandurilor Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar, reprezintă unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din Europa Centrală și de Est. Grupul gestionează în jur de 1.350 de hectare de podgorii și operează cinci platforme de producție în România și Moldova. Grupul este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de circa 30%, și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de țări. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori București sub simbolul WINE.

Victor Bostan, Purcari: Așteptăm cu încredere o creștere robustă în viitor
Victor Bostan, Purcari: Așteptăm cu încredere o creștere robustă în viitor
Purcari Wineries, unul din principalii producători de vin din Europa Centrală și de Est, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 39,...
Purcari, creștere de 37% a veniturilor pe piața din România la nouă luni
Purcari, creștere de 37% a veniturilor pe piața din România la nouă luni
Producătorul de vin Purcari Wineries a raportat o creștere de 26% a cifrei de afaceri pentru primele nouă luni ale acestui an față de același...
Veniturile Purcari, creștere de 31% după primele trei luni din acest an
Veniturile Purcari, creștere de 31% după primele trei luni din acest an
În contextul presiunilor inflaționiste globale, Purcare Wineries a înregistrat o performanță financiară puternică după primele trei luni din...
Purcari Wineries, creștere double digit la nivelul vânzărilor în primul semestru
Purcari Wineries, creștere double digit la nivelul vânzărilor în primul semestru
Purcari Wineries, producătorul vinurilor Purcari, a raportat o cifră de afaceri de 123,9 milioane de lei pentru primele șase luni ale acestui an,...