Ping-pong cu brandurile FruFru și Urban Monkey. Unilever le revinde fondatorului, după 5 ani
La cinci ani de la momentul în care Unilever intra în acționariatul Good People, gigantul anglo-olandez a decis, ”în urma unei analize strategice detaliate”, să revândă brandurile FruFru și Urban Monkey către Mihai Simiuc, fondatorul acestora, arată un anunț al companiei.
”În urma unei analize strategice detaliate, Unilever a decis să vândă brandurile Frufru și Urban Monkey către Mihai Simiuc, fondatorul acestora. Tranzacția nu include unitatea de producție și Cooperativele Frufru. În ceea ce privește fabrica (unitatea de producție), toate spațiile vor fi eliberate în acord cu specificul contractelor de închiriere. Procesul a început și va dura câteva luni, potrivit cadrului legal. Mihai Simiuc urmează să dezvolte un nou capitol pentru brandurile Frufru și Urban Monkey, promovând în continuare un stil de viață sănătos. Prioritatea Unilever este, în acest moment, susținerea tuturor colegilor impactați de această transformare. Ne-am luat angajamentul de a asigura un tratament echitabil și respectuos, în acord cu principiile noastre de lungă durată. Punem un accent puternic pe rolul oamenilor și al echipei în conturarea identității noastre de business și le vom oferi colegilor noștri tot suportul necesar în această perioadă de tranziție”, se arată în anunțul Unilever.
Fondat în 2006, FruFru este primul concept de mâncare fresh, sănătoasă din România și unul din liderii inovației în segmentul premium din retailul alimentar. “Am început ca o afacere de prieteni și familie cu idealuri mărețe: ne-am hotărât să schimbăm obiceiurile de consum și să creăm un impact pozitiv în viața oamenilor prin mâncare sănătoasă și bună. De atunci am rămas dedicați acestor idealuri, producem bunătăți sănătoase, proaspete, din cele mai bune ingrediente și nu încetăm să inovăm și să evoluăm pentru o nutriție mai bună,” spunea Mihai Simiuc la momentul semnării contractului de preluare.
Citiți și: Fondatorul frufru, un etern optimist
În primă fază Unilver a preluat 75% din acțiunile Good People, achiziționând ulterior și restul pachetuluide 25% din acțiuni. La scurt timp după exitul din Good People, Mihai Simiuc prelua 50% din acțiunile Ototo, un retailer independent fondat în plină pandemie și care promovează brandurile mici, ocupându-se de partea de dezvoltare a afacerii.
FruFru deține o rețea de 11 magazine-restaurant în București, Cluj și Timișoara. Produsele FruFru mai sunt comercializate și în Mega Image, Carrefour și OMV Petrom. Potrivit celor mai recente date financiare disponibile, compania a raportat în 2020 o cifră de afaceri de 24 milioane lei, în scădere față de 2019 (39 mil. lei), respectiv pierderi de 21,6 milioane lei.