Piața FMCG revine la o creștere „normală”, însă încrederea consumatorilor rămâne fragilă

După ce în perioada 2015-2019 industria bunurilor de larg consum s-a comportat ca un roller coaster, bifând creșteri anuale modeste de până în 1,1%, urmate de un avans de 4,7% în 2020 ca rezultat al pandamiei, analiștii de la IGD estimează revenirea la normalitate pentru acest an și o evoluție constantă pentru următorii cinci ani. Piața FMCG revine la o creștere „normală”, însă încrederea consumatorilor rămâne fragilă

Avansul pentru acest an pentru industria bunurilor de larg consum va fi de 2% la nivelul regiunii, potrivit previziunilor IGD. “Până în 2026 ne așteptăm la o creștere a pieței de 5%. Cu toate acestea, este important de menționat că această evoluție se va baza în mare parte pe inflație și nu pe creștere volumică. În plus, creșterea va fi diferită de la țară la țară. Pe de altă parte, încrederea consumatorilor rămâne fragilă în ciuda perspectivelor pozitive”, potrivit IGD.

Toate formatele de retail vor bifa creșteri ale vânzărilor până în 2026, în schimb cota de piață a hypermarketurilor și supermarketurilor va scădea cu 2,5%, respectiv 2,8%, în timp ce magazinele de proximitate, discount și online vor experimenta creșteri ale vânzărilor. 

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Carol Boisan, Aquila: Cumpărătorul de astăzi este un amestec complex de nevoi
Carol Boisan, Aquila: Cumpărătorul de astăzi este un amestec complex de nevoi
Pentru a acoperi nevoile tuturor consumatorilor, producătorii și distribuitorii de bunuri de larg consum investesc constant în produse și...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Deși un an al schimbărilor, 2023 a fost marcat de reducerea inflației, generând astfel o redresare a vânzărilor FMCG. Concret, vorbim despre un...
băuturi răcoritoare
Piața de băuturi răcoritoare, între oportunități și provocările momentului
O piață relativ matură, cu nume consacrate, categoria de băuturi răcoritoare este un exemplu că este încă loc pentru nou, acest trend fiind...