Piața ambalajelor pentru alimente fresh va depăși pragul de 130 mld. euro în acest an

Piața globală de ambalaje pentru alimentele proaspete ar putea atinge valoarea de 193,3 mld. euro în 2033, cu un ritm estimat de creștere de 3,88% pentru următorii zece ani, arată datele Future Market Insights. Piața ambalajelor pentru alimente fresh va depăși pragul de 130 mld. euro în acest an

În acest an piața globală a ambalajelor pentru produsele fresh este estimată la valoarea de 132,12 miliarde de euro. Creșterea prognozată pentru perioada următoare va fi influențată de un număr de factori printre care importanța acordată unor aspecte precum sustenabilitatea și grija pentru mediu, o cerere mai mare pentru produse alimentare proaspete, extinderea termenului de valabilitate și venituri mai mari.

Ambalajele rigide, folosite în cazul unor produse precum ouă, fructe și legume, dețin cea mai mare pondere din piață, de 52,4% în 2022, iar procentele se vor menține și în acest an.

În SUA piața ambalajelor pentru produse alimentare fresh este estimată să depășească valoarea de 170 miliarde de euro în acest an.

Citiți și: 1 din 2 români, dispus să plătească mai mult pentru produse sustenabile

Caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decât confortul oferit de proximitatea față de acesta (65%), arată un studiu Reveal Marketing Research despre inițiativele companiilor care pot contura viitorul sustenabilității. Astfel, românii își doresc mai multă implicare din partea companiilor în inițiative sustenabile, îndeosebi prin încurajarea reciclării (18%), educarea populației înspre un stil de viață sustenabil (11%) și prin utilizarea de materiale/ambalaje reciclabile (10%).

Alegerea unui produs care corespunde atât nevoilor personale, cât și de mediu nu este una ușoară pentru consumatori. Conform rezultatelor studiului, prețul accesibil (79%), completat de caracterul sănătos (ingrediente naturale – 72%) și sustenabil (producție în mod responsabil – 69%, grija față de mediul înconjurător – 67%) al produsului sunt cele mai importante atribute în alegerea unui produs.

 

Produsele ecologice, mai greu accesibile decât alternativele convenționale
Produsele ecologice, mai greu accesibile decât alternativele convenționale
Produsele și soluțiile ecologice sau „verzi” sunt aspiraționale pentru șapte din zece români, dar percepute ca fiind în continuare mai greu...
Trendurile care redesenează industria de packaging în 2023
Trendurile care redesenează industria de packaging în 2023
Industria ambalajelor a intrat în 2023 cu „moștenirea” lăsată de un 2022 greu predictibil și marcat de inflație: provocări pe lanț...
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din...
Viitorul sustenabilității, influențat de schimbarea comportamentelor și inițiativele companiilor
Viitorul sustenabilității, influențat de schimbarea comportamentelor și inițiativele companiilor
Caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decât confortul oferit de proximitatea față de acesta (65%), arată un studiu Reveal...