Perspective de creștere pentru producătorul de ulei Luna Solai în 2022

Producătorul de uleiuri presate la rece Luna Solai estimează un 2022 sub semnul creșterii, în contextul în care ultimii doi ani au fost o perioadă de adaptare, cu focus pe menținerea calității produselor și mai puțin pe volume. Astfel, primul semestru s-a încheiat cu un avans al cifrei de afaceri de 10% și ținta este de a menține trendul ascendent pentru întreg anul. Perspective de creștere pentru producătorul de ulei Luna Solai în 2022

”2021 a fost un an de reașezare. Am raportat o cifră de afaceri de circa 1,6 milioane de lei, în scădere cu 12% față de 2020, însă lucrurile trebuie privite în context pentru că 2020 s-a încheiat cu o creștere de 20% față de 2019 pe fondul cererii crescute. Am avut într-adevăr un deficit la capitolul profitabilitate, însă acest lucru s-a întâmplat pentru că am încercat să menținem prețurile la același nivel. A fost o lecție pe care am învațat-o și ne-am recalibrat pentru că contextul actual nu ne permite să mergem mai departe altfel”, a explicat Felicia Tulai, antreprenoarea din spatele businessului.

Din portofoliul Luna Solai, uleiul de floarea soarelui generează 70-80% din vânzări, în timp ce restul sortimentelor au o pondere de 20-30%. ”Uleiul de floarea soarelui rămâne vedeta în portofoliul nostru, fiind urmat de uleiul de dovleac, cânepă, in, rapiță și nucă. Gama produselor certificate ecologic a început să fie căutată, iar consumatorii să facă diferența între uleiul presat la rece și cel presat la rece ecologic”, a adăugat antreprenoarea.

Prioritățile Luna Solai pentru perioada următoare

Dacă vorbim despre viitor, intenția Luna Solai este de a dezvolta gama produselor certificate ecologic și redeschiderea către piața externă.

”Înainte de pandemie, produsele noastre erau listate în Corea, China și țări din Uniunea Europeană, exportul având o pondere de circa 5% în totalul cifrei de afaceri. Odată cu pandemia, am ales ca toată producția să meargă pe piața locală. Este un proiect la care lucrăm acum și văd potențial mare la export pentru produsele certificate ecologic”, punctează Felicia Tulai.

În ceea ce privește gama de produse certificate ecologic, producătorul are în acest moment cinci sortimente de ulei disponibile, respectiv ulei de floarea-soarelui, in, cânepă, rapiță și nucă. În plus, începând cu anul 2020 Luna Solai a lansat Făin, o gamă de făinuri obținute prin măcinarea și cernerea șrotului în urma presării la rece a semințelor de in, cânepă și dovleac.

Oficial, uleiurile Luna Solai au fost lansate în piață în 2011, însă povestea începe în anul 1998, în curtea părinților Feliciei Tulai, în comuna Luna (jud. Cluj). Produsele Luna Solai sunt listate în rețeaua Mega Image, băcănii, dar sunt disponibile și online, canal care are o pondere de 5% în total cifră de afaceri. Investiția în fabrica Luna Solia s-a ridicat la 200.000 de euro, iar recent producătorul a atras o finanțare de 116.000 de euro pentru modernizarea și utilarea fabricii.

”Schimbarea comportamentului de consum este și o oportunitate, dar și o amenințare pentru noi.  Am încredere că educându-ne în sensul evitării risipei alimentare vom deveni mai conștienți de alegerile noastre. Din perspectiva materiilor prime în zona noastră de achiziție nu sunt probleme, astfel că sunt încrezătoare că vom încheia cu bine anul acesta. Ne adaptăm și acceptăm prețurile în creștere pentru că este o situație care se manifestă la nivel global. Sunt prea mulți factori care au dus la aceste majorări, fapt care a generat implicit și creșterea prețurilor produselor noastre”, a concluzionat Felicia Tulai.

Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
Consumatorul, captiv într-o lume a inflației
Consumatorul, captiv într-o lume a inflației
În luna aprilie, rata inflației a încetinit și a ajuns la 11,2%, cu trei puncte procentuale sub cea din martie. Vorbim despre cea mai mare...
Uleiul, o categorie ultra sensibilă la factorii externi
Uleiul, o categorie ultra sensibilă la factorii externi
Scumpirea accentuată a uleiului alimentar a făcut ca, din vara anului 2020 până acum, raportul dintre branduri și mărci private să fie...
Strategiile producătorilor de ulei pentru a scoate categoria de sub imperiul comoditizării
Strategiile producătorilor de ulei pentru a scoate categoria de sub imperiul comoditizării
Consumatori recunoscuți ai uleiului de floarea-soarelui, românii fac în continuare alegeri în funcție de preț și mai puțin de calitate....