Obor21: 75% dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru carnea de la țară

Peste 90% dintre români integrează carnea și preparatele din carne în meniul lor zilnic și săptămânal, arată datele unui sondaj Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală. Aproape 70% preferă să cumpere carne proaspătă, iar 1 român din 4 consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate. Mai mult, pentru a se asigura că achiziționează carne din surse sigure și cu o trasabilitate clară, majoritatea este dispusă să plătească cu până la 30% mai mult. Obor21: 75% dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru carnea de la țară

Românii preferă să consume carnea la prânz (42%), în weekend (17%) sau oricând au ocazia (23%) , iar cei mai mulți o preferă gătită la grătar (26%) sau la cuptor (23%), confirmând o tendință spre un stil de viață mai sănătos, care s-a accentuat în ultimii ani. În topul consumului se află carnea de pasăre, de porc, respectiv de vită. 25% dintre români consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate decât cea de porc, fiind întrecută la acest capitol doar de carnea de pui, considerată mai sănătoasă de jumătate dintre respondenți.

Peste 45% dintre clienții Obor21.ro preferă carnea de vită, iar printre bucățile cele mai populare se numără antricotul, T-bone, mușchiul și picanha, cerută în special de clienți expați. De asemenea, cei care comandă carne de caprine și/sau ovine, preferă cotletele de berbecuț și mușchiul de capră, iar în topul specialităților comandate se află cârnații și oasele cu măduvă, a precizat Florian Mateiță, fondator Obor21.ro.

Află cum a luat naștere afacerea Obor21 din cadrul unui interviu acordat Progresiv. 

Comenzi mai mici, dar mai dese

Cei mai mulți achiziționează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile și magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la țărani), iar 7% de la ferme. Atunci când cumpără carne de la țară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferință în bucăți mici. Alegerile confirmă tendința din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară și cheltuielile inutile.

Proveniența și trasabilitatea produselor reprezintă de asemenea factori importanți în decizia de achiziție a cărnii și preparatelor din carne de la țară. Datele sondajului susțin acest lucru, 25% dintre respondenți declarând că își doresc informații clare despre proveniență, respectiv verificarea cărnii de către veterinar.

"Anul acesta a adus o schimbare în comportamentul de achiziție al clientului nostru. Acesta a optimizat permanent coșul de cumpărături, în funcție de sezonalitate, dar și de capacitatea sa de consum, preferând comenzile variate, mai dese, în detrimentul celor care ar presupune congelarea produselor. Astfel, printre cele mai comandate produse ale clienților recurenți se numără cele de zahana și specialitățile, frecvența comenzilor acestora nefiind afectată de sezonalitate", a mai explicat fondatorul Obor21.ro.

Vezi și: Analiză FOCUS - Carnea proaspătă, o categorie definită de stabilitate

Bugetul alocat pentru produse din carne

Sondajul comandat de Obor21.ro a arătat și că românii sunt dispuși să plătească mai mult pentru a beneficia de avantajele produselor cu proveniență sigură și o calitate ridicată. Aproape 70% preferă carnea proaspătă, cu un procent mai ridicat în cazul Bucureștiului, iar acesta este un argument suplimentar pentru a aloca un buget mai mare cumpărăturilor din această categorie. Astfel, jumătate dintre respondenți ar plăti cu până la 20% mai mult față de prețul de supermarket pentru carnea proaspătă de la țară, iar 25% sunt dispuși să plătească chiar și mai mult. 

Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro este de 5, în timp ce media comenzii din perspectiva valorică este de 235 de lei.

"Ne așteptăm ca finalul de an să aducă o creștere de 30% în cerere, atât în vânzările directe, prin platforma online proprie, cât și prin partenerii noștri, băcănii și magazine specializate, inclusiv HoReCa, cu care am extins colaborarea în această vară. Există o tendință tot mai clară de a consuma produse de o calitate superioară, cu etichetă curată, iar acest lucru se observă și în procentul de clienți noi care crește constant", a mai precizat Florian Mateiță.

Sondajul Obor21.ro a fost realizat online, la nivel național, în august 2021. Au participat 840 de respondenți, 54% femei și 46% bărbați, 60% cu venituri medii și peste medie.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro. Obor21.ro este o punte digitală între sat și oraș, care oferă acces la carne autentică de la țară, în condiții sanitar-veterinare de secol XXI, iar țăranii crescători de animale au piață de desfacere și venituri fiscalizate. Grija pentru mediu reprezintă o preocupare, astfel că rezervarea cărnii înainte de sacrificare este atât garanția pentru prospețime, cât și soluția pentru consumul responsabil, sustenabil, fără pierderi și fără sacrificări nejustificate.
 

Florian Mateiță, Obor21:
Florian Mateiță, Obor21: "Vreau să cred că vom conștientiza importanța producției autohtone"
În contextul în care conflictul din Ucraina pune presiune pe industria alimentară globală, Florian Mateiță, co-fondatorul Obor21, consideră...
Obor21, afaceri cu 55% mai mari în 2021. Care sunt planurile pentru acest an
Obor21, afaceri cu 55% mai mari în 2021. Care sunt planurile pentru acest an
Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală din România, încheie cel de-al doilea an de activitate cu o cifră de afaceri de 155.000...
Obor21: Jumătate dintre români alocă între 200 și 500 lei pentru mielul de Paște
Obor21: Jumătate dintre români alocă între 200 și 500 lei pentru mielul de Paște
Pentru 40% dintre români, Paștele este asociat cu masa în familie, alături de cei dragi, mai ales anul acesta, când peste două treimi vor...
Obor21, prima cooperativă țărănească digitală din România, afaceri de 100.000 de euro în primul an
Obor21, prima cooperativă țărănească digitală din România, afaceri de 100.000 de euro în primul an
Lansată chiar înainte de debutul crizei pandemice, prima cooperativă țărănească digitală din România oferă acces la produse naturale,...