O parte din producția Toblerone, mutată în Slovacia
Mondelēz, producătorul ciocolatei Toblerone, va reloca o parte din producția brandului elvețian în Slovacia, începând cu finalul anului viitor, pe fondul cererii în creștere, scrie Esmmagazine.com.
"De la finalul lui 2023 vom aloca o capacitate limitată de producție celei existente în Slovacia", a confirmat Livia Kolmitz, purtător de cuvânt al Mondelēz, fără a corela decizia cu presiunea costurilor. Reprezentanta companiei a subliniat însă creșterea cererii pentru acest produs, ce va atrage, de asemenea, investiții suplimentare și pentru majorarea capacității de producție în fabrica din Bern, Elveția.
Ciocolata Toblerone a fost lansată pe piață în anul 1908 și a fost produsă exclusiv în Elveția încă de la începutul anilor 1990. Pe ambalaj este înfățișat muntele elvețian Matterhorn, produsul fiind prezentat sub umbrela “ciocolată elvețiană cu lapte”.
În luna mai a acestui an, Mondelēz International a anunțat că intenționează să vândă brandurile sale de gumă, incluzând Trident și Dentyne, active pe piețele dezvoltate, pe măsură ce compania se va concentra mai mult pe divizia de ciocolată și snacksuri.
De asemenea, compania a precizat că va achiziționa producătorul de batoane energizante Clif Bar&Company pentru 2,75 miliarde de euro.
Mondelēz International a raportat în primul trimestru al acestui an o creștere de 7,3% a vânzărilor pe fondul majorării de prețuri și a performanței diviziilor de ciocolată și biscuiți. În același timp, războiul din Ucraina pune o presiune uriașă pe businessul producătorului de snackuri, arată raportul financiar al companiei.
Cu toate acestea, există și puncte sensibile: profitul operațional a scăzut cu 179 de milioane de euro comparativ cu anul anterior, principalul motiv fiind războiul din Ucraina, țară în care producătorul deținea două unități de producție - Trostyanets and Vyshhorod –, care au fost puternic avariate, nefiind operaționale. Pierderile se vor adânci în acest an, compania estimându-le la alte 189,5 milioane de euro. În acest context, compania a sistat investițiile în marketing și promovare pentru businessul din Rusia.
Cu venituri de aproximativ 28,7 miliarde de dolari în 2021, Mondelēz International are în portofoliu branduri precum biscuiții Oreo, belVita și LU, ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone, bomboanele Sour Patch Kids. Piețele emergente, din care face parte și România, generează 35% din businessul companiei.