Mondelēz International, anchetat pentru posibile practici anticoncurențiale
Grupul american a intrat sub lupa autorităților europene antitrust din cauza unor suspiciuni potrivit cărora ar fi restricționat vânzările transfrontaliere ale produselor sale pe piața unică europeană și ar fi făcut abuz de poziție dominantă. Ancheta vizează acțiunile grupului din mai multe state membre UE, potrivit Euractiv care citează un purtător de cuvânt al Comisiei Europene.
Un reprezentant al Mondelēz, contactat tot de Euractiv, a declarat că, în noiembrie 2019, Executivul UE a informat grupul internațional că a inițiat o anchetă privind presupusa încălcare a regulilor concurențiale ale Uniunii Europene. Mai mult, în raportul său anual către US Security and Exchange Commission emis la începutul lunii februarie, Mondelēz a anunțat că există o anchetă europeană care vizează compania.
Potrivit informațiilor publicate de Euractiv, compania cooperează în cadrul anchetei, însă specifică faptul că o asemenea investigație nu înseamnă automat că autoritatea europeană antitrust a concluzionat că a existat vreo încălcare. Concluzia acestei anchete nu va veni imediat pentru că depinde de complexitatea fiecărui caz din fiecare care țară europeană, dar și de modul în care companiile implicate vor colabora cu Comisia Europeană. În plus, nu există un termen legal în care Comisia trebuie să încheie o anchetă care implică practici antitrust.
Cu venituri de aproximativ 26 de miliarde de dolari în 2018, Mondelēz International are în portofoliu branduri precum biscuiții Oreo, belVita și LU, ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone, bomboanele Sour Patch și guma Trident. La nivel local, ultimele date publicate de Ministerul de Finanțe pentru Mondelēz România sunt cele din 2017 și arată o cifră de afaceri de 501,5 milioane de lei și un profit net de 401.836 lei.