Mondelēz a încheiat tranzacția prin care achiziționează Chipita

Mondelēz International a finalizat achiziția Chipita Global S.A., un lider cu creștere rapidă în categoria croissantelor și snacksurilor coapte, din Europa Centrală și de Est. Mondelēz a încheiat tranzacția prin care achiziționează Chipita

Achiziția va permite companiei Mondelēz International să ofere un portofoliu extins de produse de patiserie în Europa, satisfăcând cererea în creștere a consumatorilor pentru acest segment. De asemenea, tranzacția deschide un potențial puternic de inovare, reunind mărci emblematice ale Mondelēz International, cum ar fi Cadbury și Milka, cu îndrăgitele croissante și mărci de snackuri coapte ale Chipita Global S.A, precum 7Days. Produsele Chipita ajung deja la două miliarde de consumatori din peste 50 de țări.

„Chipita este un business extraordinar, construit pe o bază solidă, de o echipă de oameni talentați. Așteptăm cu nerăbdare să îi întâmpinăm, în Mondelēz International, pe oamenii săi, brandurile mult iubite și moștenirea puternică, pe măsură ce avansăm în strategia de a deveni un lider global pe piața de snacking și a produselor complementare snacking-ului. Prezența Mondelēz International în categoria croissante și snacksuri coapte cu Chipita Global S.A. va contribui la creșterea accelerată în toată Europa și va sprijini extinderea prezenței noastre pe piețele cheie cu creștere rapidă din zona centrală și de est”, a declarat Vince Gruber, EVP și președinte Mondelez Europa.

De astăzi, va fi înființată o echipă de management interimară pentru a gestiona operațiunile Chipita și pentru a sprijini procesul de integrare, care va avea loc în 2022. Echipa de management interimară, care este formată în mod echilibrat din lideri cu experiență ai Mondelēz International și cei existenți din Chipita Global S.A., va fi condusă de Ivo Naydenov, care lucrează la Mondelēz International de aproape 20 de ani și care are experiență în toată regiunea din sud-estul Europei. Ivo va contribui în acest rol prin experiența sa vastă, acumulată de-a lungul unei lungi cariere în industria alimentară și a snacksurilor, atât în cadrul, cât și în afara Mondelēz International.

„Admir de mult timp Chipita și sunt încântat să lucrez împreună cu noii noștri colegi pentru a sprijini inovația și, odată cu aceasta, combinațiile excelente de produse noi. Fiind împreună în această colaborare, vom avea oportunitatea de a învăța unii de la ceilalți, dar și de a crește împreună, creând noi perspective pentru oamenii și brandurile noastre. Intenționăm să aducem Chipita Global S.A. în cadrul Mondelēz International într-un mod bine gândit, responsabil și atent, respectând businessul care a fost construit de oamenii săi în ultimii 40 de ani”, a declarat Ivo Naydenov, noul CEO.

Cu venituri de aproximativ 27 de miliarde de dolari în 2020, Mondelēz conduce viitorul snacking-ului, cu branduri globale și locale de referință, precum biscuiții Oreo, belVita și LU; ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone; bomboanele Sour Patch și guma Trident.

Chipita a fost înființată în Grecia în urmă cu 40 de ani. Este unul dintre cei mai mari producători de snacksuri sărate și dulci din Europa Centrală și de Est, cu venituri de aproximativ 580 milioane USD în 2020. Cu o poziție de lider în producția de croissante ambalate și gustări coapte, compania are un portofoliu de mărci emblematice care printre altele includ: 7Days, Chipicao și Fineti. Are 8 fabrici de producție, inclusiv în România, cu prezență în peste 50 de țări și are peste 5.400 de angajați. 
 

Deloitte: Preluarea de către Mondelēz International a Chipita Global, una dintre cele mai mari tranzacții ale anului 2022
Deloitte: Preluarea de către Mondelēz International a Chipita Global, una dintre cele mai mari tranzacții ale anului 2022
Preluarea de către Mondelēz International a Chipita Global, inclusiv a operațiunilor din România, pentru o valoare estimată a operațiunilor...
Alexandra Rîștariu, Mondelēz: România rămâne o piață foarte ofertantă
Alexandra Rîștariu, Mondelēz: România rămâne o piață foarte ofertantă
După primele nouă luni de la integrarea businessului Chipita și o creștere organică double digit în acest interval, Mondelēz România...
Mondelēz International integrează în mod oficial Chipita Global
Mondelēz International integrează în mod oficial Chipita Global
Mondelēz International anunță că a integrat în mod oficial compania recent achiziționată Chipita Global S.A., un lider cu creștere rapidă...
Tranzacție: Mondelēz cumpără Chipita, producătorul 7Days și Fineti, pentru 2 miliarde de dolari
Tranzacție: Mondelēz cumpără Chipita, producătorul 7Days și Fineti, pentru 2 miliarde de dolari
Mondelēz International, una dintre cele mai mari companii FMCG, a achiziționat producătorul european Chipita, ce deține în portofoliu...