Merlin’s Beverages vrea să treacă pragul de afaceri de 20 mil. euro în acest an
Merlin’s Beverages, producătorul Vitamin Aqua, vrea să depășească în acest an pragul de afaceri de 20 de milioane de euro, având în plan investiții în toate direcțiile majore de business – producție, portofoliu de produse, campanii de marketing, extinderea echipei de producție și a celei de vânzări – a spus pentru Progresiv Eduard Alexianu, Director comercial al companiei.
În 2022 Merlin’s Beverages a încheiat cu o cifră de afaceride aproximativ 16 milioane de euro, reprezentând o creștere procentuală de 35% față de anul precedent. Evoluția a fost susținută de interesul în continuă creștere a consumatorilor din România și evoluția permanent pozitivă a sell-out-ului în ultimii ani, a punctat Eduard Alexianu. ”A mai contribuit și mărirea echipei de specialiști în cadrul fabricii și a celei de vânzări la nivel național, dar și extinderea mai multor SKU-uri pe toate clusterele din retailul internațional și local”, a detaliat directorul comercial.
Pentru primele trei luni ale acestui an vânzările au crescut cu circa 30% față de perioada similară a anului 2022. ”Ca în fiecare an Merlin’s are un plan investițional în toate direcțiile majore de business: producție, prin adaptarea utilajelor din fabrică la cele mai noi trenduri, dezvoltarea de noi produse inovatoare la cel mai înalt standard de calitate, mărirea echipei de producție și a celei de vânzări, dar și conceperea de campanii inedite de marketing”, a mai spus Eduard Alexianu.
Citiți și: Răcoritoarele, categoria în care inflația temperează euforia consumului
Principala îngrijorare a fost legată de creșterea TVA de la 9% la 19% pentru categoria băuturilor răcoritoare. ”Din păcate nu s-a realizat o diferențiere pe criteriul adaosului mare de zahăr, față de cele cu adaos mic sau fără zahăr, având în vedere că cea mai importantă parte a produselor Merlin’s sunt ori reduse în calorii, cu adaos minim de zahăr, ori fără zahăr și îndulcite cu stevia. Prețurile mai mari la raft generate de TVA mărit a domolit creșterea segmentului în general, aflat într-un ritm bun în 2022, în ciuda creșterilor de prețuri din cauza scumpirilor materiei prime și a ambalajelor. Un alt element care a contribuit la încetinirea acțiunilor concrete de business a fost intrarea în vigoare la 1 ianuarie 2023 a legii 81/2022 care a lăsat loc de dezbateri, interpretări juridice și comerciale din partea tuturor jucătorilor din FMCG, abordări consumatoare de timp și energie”, a completat Eduard Alexianu.
În ceea ce privește importanța exporturilor în total business, Merlin’s Beverages a reușit să aibă o acoperire importantă în special în retailul din Bulgaria, deși a devoltat vânzări în mai multe țări. ”Recent am semnat primul agreement internațional cu o rețea importantă la nivel global, existând negocieri pentru extinderea în mai multe teritorii”, a specificat directorul comercial.