Merlin’s Beverages lansează un nou brand de apă cu o investiție de un milion de euro
Merlin’s Beverages, producătorul Vitamin Aqua, a lansat un nou brand de apă – Montana – într-un ambalaj de carton tetra top, investiția în acest proiect ridicându-se la un milion de euro, a spus pentru Progresiv Eduard Alexianu, Director comercial al companiei.
Eforturile pentru identificarea unui izvor cu cele mai bune calități și cu un debit suficient, conceperea produsului din punctul de vedere al brandingului și packagingului diferențiator au durat aproximativ 3 ani. Izvorul se află într-un areal UNESCO din nord-vestul Germaniei, într-o arie protejată și lipsită de intervenția umană sau procese industriale.
“Montana este o apă de izvor (plată), alcalină, cu conținut scăzut de sodiu cu proveniența aflată într-un areal UNESCO din Germania, acest aspect oferind o protecție suplimentară perimetrului din care apa este extrasă și implicit solului și pânzei freatice. Un al doilea aspect complet diferențiator este sticla de apă din carton tetra top, certificată FSC și obținută în proporție de 88% din materiale pe bază de plante (capacul, gâtul și straturile ambalajului din carton provin din producția sustenabilă de trestie de zahăr Bonsucro). Un alt aspect inedit este legat de amprenta de carbon redusă datorită ambalajului (mai eficient din acest punct de vedere decât ambalajul la sticlă și PET, realizându-se astfel o reducere cu 33% a emisiilor de CO2 pentru transferul terestru), dar și datorită transportului din Germania spre România feroviar-electrificat (-86% emisii CO2)”, a completat Eduard Alexianu.
Citiți și Merlin’s Beverages, „magicianul” din categoria băuturilor răcoritoare
Dezvoltare produsului, producția lui, dar și alte investiții conexe vor ajunge la un milion de euro în decurs de un an.
“Fiind un produs peste media de preț a pieței pe categoria de apă (din cauza costului ambalajelor ecologice speciale și a costului de producție din Germania) nu concurăm și nu ne propunem să concurăm cu brandurile mass-market din categoria de apă plată. Segmentul publicului interesat de protecția mediului și de ambalajele ecologice este deocamdată destul de redus în România, dar ne așteptăm ca treptat Montana să suscite interesul a cât mai multor consumatori care să conștientizeze importanța fiecărui gest pentru protejarea mediului”, a spus directorul comercial al companiei.
Merlin’s Beverages a încheiat anul trecut cu un avans al afacerilor de 67%, până la 11,7 milioane euro, iar pentru 2022 trendul de creștere va continua pe fondul extinderii portofoliului, a lansărilor de noi produse și a strategiei pentru export. Pentru anul acesta, creșterea de 40% a businessului se va baza pe extensii ale gamelor existente – Vitamin Aqua, Pop Cola și Merlin’s Lemonade, pe lansarea de noi branduri situate în categoria premium, respectiv identificarea de noi parteneri de export și crearea de noi piețe de desfacere.