Matei Lucescu, fondatorul Bere Grivița, investește 6 milioane euro într-o nouă unitate de producție
Matei Lucescu, antreprenorul din spatele brandului de bere Grivița, a anunțat o nouă investiție de șase milioane de euro într-o fabrică ce va susține cererea din retail și care va fi inaugurată în luna mai.
În vara anului 2019 Matei Lucescu aducea pe piață Bere Grivița, un brand de bere cu o tradiție de peste 150 de ani, produs într-o fabrică situată pe Șoseaua Orhideelor din București. Investiția la momentul respectiv se ridica la 1,3 milioane de euro, unitatea de producție susținând în principal cererea pe zona HoReCa.
”Această nouă unitate de producție a venit ca o necesitate. În urma pandemiei zona HoReCa a fost grav impactată, prin urmare ne-am orientat și spre retail. Prin urmare, ne-am schimbat toată filosofia de business și urmărim o democratizare a berii artizanale. Vom lansa pe piață produse speciale pentru zona de retail și pentru consumatorul de retail. Am gândit produse care pot fi plasate la raft, beri pasteurizate, la un preț mai mic decât al celor pe care le aveam în portofoliu până acum. Vorbim în continuare de un produs premium, dar la un preț accesibil”, a detaliat pentru Progresiv Matei Lucescu.
Citiți și: Bere Grivița - un business în care gustul nu se discută, se reinventează
Fabrica situată în zona Popești-Leordeni din București a presupus o investiție de șase milioane de euro, susținută din fonduri proprii. Construcția proiectului greenfield a fost demarată în luna februarie 2022 și reprezintă cea mai modernă fabrică de bere craft din Europa de Est. În noua unitate de producție vor lucra 25-30 de angajați. Potrivit lui Matei Lucescu capacitatea de producție poate crește de la 2.000 de hectolitri pe an până la 27.000 de hectolitri/an.
În prezent, retailul susține 30-35% din vânzările companiei, produsele fiind listate în rețelele Cora, Carrefour, Auchan și Mega Image.