Laurențiu Bănescu, Bere Zăganu: Estimăm o creștere a volumelor cu 10-12% în acest an, în condiții normale
Microberăria Zăganu a încheiat anul trecut cu o creștere a cifrei de afaceri de 15% comparativ cu 2021, iar pentru 2023 estimează un avans de 10-12% a volumelor vândute în ”condiții normale”, a spus pentru Progresiv Laurențiu Bănescu, co-fondator al companiei.
”Evoluția din 2022 este un rezultat favorabil, ținând cont că am crescut și volumele de bere vândute, iar despre piața berii avem semnale că a scăzut semnificativ, atât în general, cât și în zona berii artizanale. Cifrele sunt rezultatul efortului nostru susținut în câteva direcții principale, dezvoltarea clienților și a partenerilor de distribuție, ceea ce ne propunem să facem și în 2023, investiții în fabrica pentru menținerea calității și eficientizarea unor procese care să ne dea consecvență în activitate”, a punctat Laurențiu Bănescu.
Despre 2023 acesta vorbește de un avans volumic de 10-12% al vânzărilor. ”Anul a început bine, dar continuă cu rezultate mixte, de exemplu ianuarie și martie au fost luni bune de vânzări comparativ cu 2021, în timp ce, din cauza vremii nefavorabile, februarie, care de obicei este o lună slabă pentru bere, dar mai ales aprilie, au fost sub așteptări. Motivul este că luna aprilie a venit în prima parte cu o vreme capricioasă, inclusiv ninsori, care au afectat performanța locațiilor HoReCa cu terasă și implicit consumul de bere artizanală”, a explicat antreprenorul.
Pe lista provocărilor rămân și pentru 2023 aspecte care țin de costurile de producție, ambalajele (sticlele), energia, prețul combustibilului și al materiilor prime. ”Sperăm ca lucrurile să se stabilizeze, observăm deja în zona combustibilului și gazelor niște semnale pozitive. Noi continuăm planurile pe care ni le-am propus, avem încă o serie de investiții programate la fabrică, ne-am extins echipa cu oameni de vânzări noi care sperăm să ne aducă parteneriate cu distribuitori și clienți noi în zone în care nu am ajuns încă cu berea noastră artizanală, Zăganu”, a mai spus Laurențiu Bănescu.
Portofoliul Zăganu cuprinde în prezent 11 stiluri de bere diferite, dintre care patru se găsesc și în retail, restul fiind destinate HoReCa și magazinului online, unde clienții vor să experimenteze stiluri noi. ”Dintre berile Zăganu, în continuare berea lager (blondă) are o pondere mare în vânzări, însă observăm un apetit tot mai mare în ultimii ani către stiluri gen Pale Ale, IPA, India Pale Lager și berea nefiltrată de grâu, Hefeweizen”, a spus co-fondatorul Zăganu.
Fabrica de Bere Bună, compania care operează brandul Zăganu, a avut în 2021 o cifră de afaceri de 5,3 mil. lei, în creștere cu 26%, respectiv un profit net de peste un milion de lei. Afacerea a fost fondată în anul 2013 de către Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu. Producătorul deține o fabrică în satul Măneciu-Ungureni, județul Prahova. Pe lângă unitatea de producție din judeţul Prahova, sub acelaşi brand există şi un bar pe Calea Victoriei din Bucureşti.
Volumul pieței berii din România a înregistrat o scădere de 5% în 2022 comparativ cu anul anterior, însemnând 15,8 milioane hl, nivel similar cu cel din perioada 2015-2016, arată datele Asociației Berarii României.