Jumătate dintre gospodăriile cu animale de companie cumpără petfood

O treime dintre gospodăriile din România dețin un animal de companie, în linie cu Ungaria, însă sub nivelul locuitorilor din Bulgaria. Dintre acestea, doar o jumătate achiziționează produse specializate, potrivit studiului Panelul de Consumatori GfK România. comparativ cu alte țări europene, numărul este încă mic, spre exemplu, în Cehia, 8 din 10 deținători de animale de companie cumpără mâncare specializată.Jumătate dintre gospodăriile cu animale de companie cumpără petfood

Mâncarea pentru animale de companie a întregistrat în perioada ianuarie-noiembrie 2014 o creștere de două cifre atât în volum, cât și în valoare, reușind să atragă mai mulți cumpărători, dar și să crească consumul celor deja existenți.

Iubitorii de pisici plătesc un preț mediu de trei ori mai mare comparativ cu iubitorii de câini, unde acest preț se situează la 4,8 lei pe kilogram.  Astfel, deși numărul familiilor cu pisici este semnificativ mai mic, valoarea categoriei se împarte în 57% mâncare pentru căței și 43% mâncare pentru micile feline.

GfK-Infografic Mancare-pentru-animale-de-companie-1

Fiind o categorie totuși sensibilă în ceea ce privește prețul, mărcile private au reușit să aibă creșteri constante și să acopere o mare parte din categorie. În același timp, comerțul modern reprezintă aproximativ 60% din valoarea totală a categoriei.

Studiul are la bază Panelul de Consumatori GfK România, fiind analizate 3,000 gospodării, reprezentative la nivel național. Începând cu anul 2013, studiul GfK România care monitorizează consumul casnic real de produse de FMCG în toată țara a extins numărul categoriilor monitorizate, în prezent acoperind întreaga piață de bunuri de larg consum.

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 19,2 milioane euro în 2013. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.

GfK vinde panelul de consumatori către YouGov pentru 315 milioane euro
GfK vinde panelul de consumatori către YouGov pentru 315 milioane euro
După ce fuziunea dintre GfK și NielsenIQ s-a blocat pentru că nu a îndeplinit criteriile de concurență necesare pentru a fi eligibile, GfK a...
GfK: Discounterii au devenit principalul canal de achiziții al gospodăriilor din România
GfK: Discounterii au devenit principalul canal de achiziții al gospodăriilor din România
Primul trimestru al anului 2023 a marcat o premieră în istoria comerțului modern din România: discounterii au devansat pentru prima dată...
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Cu un plus de 15,8% în valoare în 2022 piața locală de bunuri de larg consum se situează pe locul 7, alături de Polonia, în topul creșterilor...
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
  #article-content-featured {display: none;} #mp4_box {padding-top:0!important;}   Cine folosește etichetele electronice inteligente...