Jean Valvis vinde către PepsiCo 20% din acțiunile Carpathian Springs, producătorul Aqua Carpatica
Brandul românesc de apă minerală naturală îmbuteliată Aqua Carpatica, deținut de compania Carpathian Springs SA, și corporația americană PepsiCo anunță încheierea unui parteneriat strategic, în urma căruia PepsiCo va deține un procent de 20% din acțiunile Carpathian Springs și drepturile de distribuție exclusive pe canale specifice din România, Polonia și alte țări internaționale, cu perspectiva de a fi extinse și în alte piețe, inclusiv în Statele Unite ale Americii.
“Cu un gust excelent și o poziționare premium, Aqua Carpatica completează perfect portofoliul de produse premium PepsiCo. Avem încredere deplină că Aqua Carpatica, prin capitalul puternic de brand, va rezona în totalitate cu așteptările consumatorilor noștri atât pe plan local, cât și internațional”, declară Silviu Popovici, CEO PepsiCo Europa.
“Aqua Carpatica este un brand la fel de unic precum locul de origine al izvoarelor sale. Sunt încântat de oportunitatea de a deveni partener PepsiCo pentru a ne extinde prezența în Europa și pentru a aduce Aqua Carpatica și beneficiile sale pentru sănătate consumatorilor din piețele noi. În mai puțin de o decadă, Aqua Carpatica s-a transformat într-un brand îndrăgit (love brand). Prin parteneriatul puternic pe care l-am încheiat, materializarea viziunii noastre îndrăznețe de a poziționa România ca „Patria Apelor Minerale” la nivel internațional devine acum un obiectiv tangibil”, declară Jean Valvis, fondator Aqua Carpatica.
Brandul Aqua Carpatica a fost lansat în 2010, iar după patru ani a devenit cel mai bine vândut produs de apă minerală plată din România. Doi ani mai târziu, în 2016, a fost listat pe 16 piețe externe, acesta fiind și momentul în care brandul depășea pragul de vânzări de 40 de milioane de euro. După acești primi pași în direcția exporturilor, ritmul de creștere a fost unul vertiginos, evoluție care a atras după sine o majorare de patru ori a capacității de îmbuteliere. Această mișcare a permis companiei să susțină atât piața internă – unde vânzările creșteau double digit –, cât și exporturile în Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, UAE, China, Japonia, Israel, Germania, Australia, Spania și Rusia. Portofoliul Aqua Carpatica oferă o gamă largă de produse în toate formele de ambalaj (sticlă, PET și doze de aluminiu).
Citiți și: Partea plină a paharului pentru Aqua Carpatica
Jean Valvis urmează să păstreze controlul companiei și funcțiile executive, strategie diferită de momentul 2002 când a vândut integral brandul de apă minerală Dorna către gigantul Coca-Cola, într-o tranzacție estimată la momentul respectiv la 40 de milioane de euro. De numele său se leagă și brandul La Dorna, pe care Jean Valvis l-a vândut în 2008 către gigantul francez Lactalis, în prezent liderul pieței locale de lactate.
Potrivit ultimelor date financiare, compania Carpathian Springs a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 333 milioane lei (68 milioane euro), în creștere cu 20% față de 2020, respectiv un profit net mai mare cu 14%, de 47 milioane lei (circa 10 milioane euro).
PepsiCo a generat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari în 2021 cu un portofoliu care include mărci precum Lay's, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker şi SodaStream.